اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بن‌بست‌هایی که با کار جهادی می‌شکند/فعالیت گروه جهادی امام حسنی‌های پایتخت در مناطق محروم کرمان

امام جمعه زهکلوت گفت: وقتی فعالیت‌های جهادی و حرکت‌های خودجوش مردمی که در کشور صورت می‌گیرد را می‌بینیم، مشخص می‌شود که کار جهادی در ظرفیت بالایی قرار دارد و این امر تفکر جهادی در بحث جازموریان و زهکلوت نسبت به سال‌های قبل جوانان بومی را پای کار آورده است.

بن‌بست‌هایی که با کار جهادی می‌شکند/فعالیت گروه جهادی امام حسنی‌های پایتخت در مناطق محروم کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران خدمت به محرومان جامعه بوده است و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز محرومان را ولی نعمت انقلاب می‌دانستند، جنوب استان کرمان یکی از مناطقی است که هنوز محرومیت‌هایی در این مناطق به چشم می‌خورد و نهادهای انقلابی و گروه‌های جهادی سال‌هاست فی سبیل‌الله و آتش به اختیار خدمتگزار محرومان هستند.

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه شهر زهکلوت در خصوص اهمیت کار جهادی و حضور جوانان در کار جهادی اظهار داشت: امروز گروه‌های جهادی در سطح کشور سامان یافته‌اند و کاری که جهادگران برای رفع محرومیت انجام می‌دهند توقع می‌رود که مسؤولان بیشتر پای کار بیایند و حمایت کنند، اگر حمایت نمی‌کنند ممانعت ایجاد نکنند.

با کار جهادی بن‌بست‌ها شکسته می‌شود

بامری افزود: اگر به انقلاب نگاه کنیم می‌دانیم که از همان اول انقلاب تاکنون حضور قشرهای مختلف مردم و جوانان بود که پای کار آمدند و حرکت جهادی انجام دادند و ما پیروز شدیم. وقتی فعالیت‌های جهادی و حرکت‌های خودجوش مردمی که در کشور صورت می‌گیرد را می‌بینیم، مشخص می‌شود که کار جهادی در ظرفیت بالایی قرار دارد و این امر تفکر جهادی در بحث جازموریان زهکلوت نسبت به سال‌های قبل جوانان بومی را پای کار آورده است.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی که از استان و یا شهرستان‌ها فی سبیل‌الله به جنوب کرمان می‌آیند، اکثر جوانان بومی اینجا هم به صورت خود جوش با آنها همکاری می‌کنند و تشویقی شده است که جوانان بومی خودشان گروه‌های جهادی بومی منطقه‌ای را تشکیل بدهند و در خدمات مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، ساخت و ساز، اجتماعی و ... در کنار یکدیگر در حال جهاد باشند.

وی گفت: در این شرایط بیماری کرونا توسط گروه‌های جهادی، خیران و.... خدمات جهادی مرتبط برای مبارزه با کرونا شامل توزیع ماسک‌، توزیع مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی معابر، ضدعفونی خانه و روستاها، اطلاع‌رسانی بخش‌های مرتبط با کرونا، اعزام تیم‌های پزشکی در بحث حوزه سلامت و همچنین فعالیت‌های عمرانی ساخت و ساز و فرهنگی و آموزشی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده‌اند.

امام جمعه شهر زهکلوت بیان کرد: گروه‌های جهادی در هر عرصه‌ای مثل سیل، زلزله و... به‌صورت خودجوش حضور دارند و اکنون که شیوع بیماری کروناست، قطعا خدماتی که نیروی جهادی انقلابی انجام می‌دهد خیلی زیاد است و توقع می‌رود مسؤولان بیشتر در کنار آنها حضور داشته باشند تا بتوان خدمات و هم‌افزایی را بیشتر انجام داد.

 

سعید خاوری از فعالان فرهنگی شهر زهکلوت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: گروه‌های جهادی که فی سبیل‌الله از استان و شهرستان‌ها در مناطق محروم جنوب استان کرمان حضور دارند، باید از آنها استقبال شود و راهنمای خوبی برای آنها شویم.

خاوری افزود: از مسؤولان انتظار می‌رود که با گروه‌های جهادی همکاری داشته باشند چون گروه‌های جهادی که به این مناطق سفر می‌کنند بدون وسیله نقلیه هستند و با مشکل جابه‌جایی مصالح ساختمانی، فرهنگی و... روبه‌رو هستند.

شهرداری در کمک به مناطق صعب‌العبور همکاری کند

وی افزود: اکثر خانه‌های این مناطق در اطراف کوه هستند و گروه‌های جهادی برای جابه‌جایی شن و مصالح ساختمانی، سرویس بهداشتی و... با نداشتن وسیله نقلیه روبه‌رو هستند و انتظار می‌رود شهرداری ماشین در اختیار آنها قرار بدهد تا بتوانند به راحتی وسایل را جابه‌جا کنند.

خاوری بیان کرد: مردم باید این را بدانند که نباید جهاد در راه خدا و کمک به محرومان را وظیفه گروه‌های جهادی دانست چون جهاد در راه خدا و کمک به محرومان امری خودجوش و خداپسندانه است.

وی گفت: هرچند گروه‌های جهادی به‌صورت خودجوش و جهاد در راه خدا را با تمام جان و دل پذیرفته‌اند اما مسؤولان نباید بی‌خیال وظایف خودشان باشند و چشمشان به گروه‌های جهادی خوش باشد.

وی افزود: از دیگر مسؤولان ادارات انتظار می‌رود مثل سپاه، مرکز بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) با بچه‌های جهادی همکاری کنند تا شاهد هیچ محرومی در این مناطق نباشیم .

ابوالقاسم مقیمی مسؤول گروه جهادی امام حسنی‌های پایگاه امام حسن مجتبی (ع) استان تهران به خبرنگار فارس گفت: گروه جهادی امام حسنی‌ها اواخر تابستان سال ۱۳۹۹ تاسیس شده است و اولین کار جهادی را با روستاهای اطراف شهر زهکلوت استان کرمان شروع کردیم.

ابوالقاسم مقیمی گفت: محل خدمت این گروه جهادی روستای الله‌آباد، حیدرآباد و شهیدآباد بخش شهرستان زهکلوت بود.

وی گفت: ما در این سه مناطق محروم شهر زهکلوت تمرکز کرده‌ایم و توانسته‌ایم کارهای عمرانی بزرگی انجام بدهیم.

آبرسانی به اهالی روستای شهیدآباد

مقیمی خاطرنشان کرد: امسال با ۲۰ نفر از از استان تهران به روستاهای محروم شهر زهکلوت آمدیم که در این مناطق کارهای عمرانی لوله‌کشی و آب‌رسانی در روستای شهیدآباد نیاز بود با توجه به اینکه مردم این روستا دسترسی زیادی به آب نداشتند که ما توانستیم تقریبا حدود یک کیلومتر لوله‌کشی آب را انجام بدهیم تا مردم این روستا بتوانند خیلی راحت‌تر به آب دسترسی داشته باشند.

وی گفت: فعالیت دوم ما ساخت سرویس بهداشتی در روستای حیدرآباد برای چند خانواده بود و  فعالیت سوم ما بازسازی یک باب مدرسه در روستای الله‌آباد بود که کار رنگ‌آمیزی مدرسه، تعمیر درب و پنجره و تعمیرات میز و صندلی دانش‌آموزان آن مدرسه را انجام دادیم.

مقیمی بیان کرد: خدمات انجام شده در این مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

مسئول گروه جهادی امام حسنی‌ها استان تهران عنوان کرد: ۸ روز در بدترین شرایط بیماری کرونا که تا حالا با آن روبه‌رو بودیم از خانه دل کندیم و در مناطق محروم جنوب استان کرمان مشغول خدمت به محرومان بودیم؛ با عشق و علاقه خاصی بچه‌ها از استان تهران به مناطق محروم آمدند و این امر را آتش به اختیار می‌دانند.

مقیمی ابراز داشت: حضور ما در مناطق محروم‌ نیز قدردانی از نعمت‌ها و آسایشی هست که در پایتخت داریم و نباید در این شرایط بیماری کرونا محرومان فراموش شوند.

مقیمی در پایان گفت: استعدادهای این مناطق باید مورد توجه قرار بگیرند و در این مناطق علاوه بر کم‌کاری در بحث عمرانی در بخش فرهنگی نیز کم‌کاری شده است.

انتهای پیام/3388/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول