اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هزینه نگهداری استادیوم‌های ورزشی بالا است

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: بسیاری از ورزشگاه‌ها با مشکلات مختلفی روبرو هستند اما مهم‌ترین مسئله این است که هزینه نگهداری آن‌ها بالا بوده و خرج آنان درنمی‌آید.

هزینه نگهداری استادیوم‌های ورزشی بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سعید جغتایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام قوچان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، اظهار کرد: چند ورزشگاه ۱۵ هزارنفری در مراکز استان مثل قزوین، بجنورد و ایلام بازدید شده که مشکل آن‌ها این است، ساخته‌شده ولی بادخیز بوده و نمی‌توانند اجرای پروژه کنند.

رئیس امور پایش و ارزیابی سازمان برنامه‌وبودجه کشور ادامه داد: البته ورزشگاه‌هایی نیز وجود دارد که بادخیز نبوده اما مشکلات دیگر دارند به عنوان مثال هزینه نگهداری چمن دارد و مواردی دیگر که در کل خرج آن‌ها درنمی‌آید.

وی بیان کرد: برای ورزشگاه قوچان حتی اگر دیوار یا بادبند نیز تعبیه شود مشکل نگهداری نیز  وجود دارد، امروز هزینه نگهداری استادیوم‌ها بالا است.

جغتایی همچنین درباره هزینه کردهای انجام شده برای ساخت خانه‌های جوان در نقاط مختلف کشور و بازدید از این پروژه‌ها، گفت: بجای هزینه برای ساخت این خانه‌ها حتی در نقاط خوب شهر، می‌توان برای جوانان شغل ایجاد کرده و حتی تسهیلات به جوانان اعطا کرد یا سرمایه‌گذار کارخانه‌ای احداث کند.

در این بازدید حسن ریحانی، معاون عمرانی فرماندار قوچان مشکل استادیوم ۵ هزارنفری شهید شوشتری این شهرستان را بادخیز بودن آن دانست وخاطرنشان کرد: توسعه ورزشگاه تا ۱۰ هزار نفر و ساخت سکو مقابل سکوهای فعلی مدنظر شهرستان بوده که برآورد اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر امکان بهره‌برداری آن وجود ندارد.

نیاز ۷.۵ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه سلف‌سرویس دانشگاه صنعتی قوچان

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان نیز در حاشیه بازدید از دو پروژه این دانشگاه توسط رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: پروژه ایجاد سلف‌سرویس دانشگاه دارای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا بوده که سال ۹۷ با حضور وزیر علوم کلنگ زنی شد و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دستور تأمین اعتبار آن را داده است.

علی‌اصغر بهشتی با یادآوری این مطلب که این پروژه از طرح‌های استانی سال ۹۱ بود که بلاتکلیف باقی ماند و در سال ۹۷ دوباره آغاز به کار کرده است، بیان کرد: برای فاز اول این پروژه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که به دلیل اوراق بودن آن‌ یک میلیارد بدهی داریم و پیمانکار تا سقف قرارداد را انجام داده است.

وی تأکید کرد: اجرای کامل این پروژه نیازمند ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار بوده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن برای تجهیز هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با یادآوری اینکه تجهیز کامل ساختمان فنی و مهندسی این دانشگاه باقی‌مانده و این پروژه ۵ میلیارد تومان نیز دیون دارد، افزود: مأموریت این دانشگاه تبدیل‌شدن به تنها دانشگاه صنعتی استان خراسان رضوی بوده و در حال حاضر ۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف آن مشغول تحصیل هستند. 

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه خط انتقال آب شرب قوچان از سد تبارک تا تصفیه‌خانه 

مدیر امور منابع آب قوچان نیز در حاشیه بازدید از پروژه اجرای ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب شرب از سد تبارک تا تصفیه‌خانه این شهرستان، گفت: ۹ کیلومتر از این پروژه با لوله‌های فولادی در بستر رودخانه اجرا می‌شود که تاکنون برای ۳ کیلومتر آن لوله خریداری‌شده و ۵۰۰ متر نیز حفاری انجام‌گرفته است.

سید موسی حسینی جعفرآبادی ادامه داد: برای ۱۵ کیلومتر مابقی نیز لوله‌های جی.آر.پی استفاده خواهد شد که تاکنون ۵ کیلومتر از این مسیر اجراییشده است.

وی اجرای کل این پروژه را نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت این پروژه تاکنون ۲۰ درصد بوده که در صورت تأمین لوله‌ها با هزینه ۳۰ میلیارد تومانی پیمانکار آمادگی تحویل پروژه پیش از موعد را داده است. 

مدیر امور منابع آب قوچان یادآور شد: مصرف آب قوچان ۳۶۰ لیتر بر ثانیه در پیک مصرف بوده که برخی از آن توسط منابع آب زیرزمینی و بخشی توسطخط انتقال آب سد تأمین می‌شود. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول