اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|اختلاف بین اهالی روستاها مانع آبرسانی به روستای برآفتاب شد

مدیرآبفا منطقه ایذه با اشاره به تامین آب روستای برآفتاب از چمشه سیسدان، گفت: قراربود با لوله‌گذاری مسیر چشمه تا روستا آب را به اهالی روستای برآفتاب برسانند اما اختلاف و ممانعت اهالی روستای جوکار مانع این کار شد.

فارس من|اختلاف بین اهالی روستاها مانع آبرسانی به روستای برآفتاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

«درخواست آبرسانی به روستای برآفتابِ سادات موسویِ ایذه »یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

اختلاف بین اهالی روستاها مانع آبرسانی به این روستا شد

سید رامین موسوی مدیرآبفا منطقه ایذه در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: حدود10، 15 سال گذشته آب روستاهای جوکار، جنگه، شوشتری و قلعه مبارک توسط شرکت آبفا از چشمه سیسدان لوله‌کشی و به سمت این روستاها هدایت شد.

وی با شاره به فاصله 7 کیلومتری روستای «برآفتاب» با چشمه سیسدان ، افزود: با وجود صعب العبور بودن  مسیر چشمه طی بازدیدی که از آن شد دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت تهیه و به بخشداری دهدز تحویل داده شد.

مدیرآبفا منطقه ایذه با بیان اینکه در طرح کوتاه مدت مقرر شد چشمه‌ها لایروبی و از چشمه سیسدان آب شرب اهالی روستای برآفتاب تامین شود، گفت: در گذشته قرار بود با لوله‌گذاری مسیر چشمه تا روستا آب را به اهالی روستای برآفتاب برسانند اما اختلاف و ممانعت اهالی روستای جوکار مانع این کار شد.

موسوی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر شد دهیاری لایروبی چشمه و لوله‌گذاری  به روستای برآفتاب را انجام و با نظر کارشناسی اداره آبفا مکان مخزن را مشخص کند.

وی بیان کرد: برخی از باغات موجود در مسیر روستای جوکار آبی را که از چشمه به این روستا می‌آید را هدر می‌دهند، آب چشمه مخصوص آب شرب اهالی است و نباید برای آبیاری باغات از آن استفاده شود.

موسوی با تاکید بر اینکه اولویت ما تامین آب شرب مردم است و نمی‌توان از آب شرب برای کشاورزی و دام استفاده کرد، افزود: همان مقدار آبی که برای آبیاری باغات هدر می‌رفت می‌توانست مشکل آب روستاها را حل کند.

وی در توضیح طرح بلند مدت برای حل مشکل آب روستاها، عنوان کرد: مقرر شد در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای تامین آب روستاهای جوکار، برآفتاب و روستاهایی که کنارشان هستند در  کنار سد کارون سه، حفر یک حلقه چاه پیشنهاد شود.

موسوی افزود: این طرح ممکن است در 5 سال آیند عملیاتی شود اما با حفر این حلقه چاه آب تمام این روستاها تامین می‌شود.

اختلاف اهالی مانع اجرای پروژه آبرسانی است

مجید رحمانی بخشدار دهدز نیز با اشاره به مراجعه حضوری خود به دو روستای جوکار و برآفتاب برای حل اختلافات مابین آن‌ها، اظهار کرد: بین اهالی دو روستا صورتجلسه‌ای مبنی بر رفع اختلافات امضا شد اما پس از مدتی اهالی به این صورت جلسه اعتنا نکردند و مانع حل مشکل آب شدند.

وی افزود: پس از آن برای خاتمه دادن به اختلافات بین دو روستا با دعوت از آن‌ها در بخشداری با حضور کلانتری بار دیگر توافقی راصورت جلسه کردیم.

بخشدار دهدز گفت: اگر اهالی دو روستا به بر عهدنامه‌ای که بین خود امضا کردند بمانند با نظریه کارشناسی آبفا به عنوان متولی آب از هفته آینده عملیات اجرایی  پروژه  انتقال آب از چشمه به روستای برآفتاب را آغاز می‌کنیم.

رحمانی با بیان اینکه پیمانکار پروژه انتقال آب مشخص و اعتبار آن از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین شده است، عنوان کرد: اگر اختلاف بین اهالی دو روستا ادامه پیدا کند مجبور هستیم در شورای تامین  فرمانداری  شهرستان حل کنیم.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول