اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اقدام تروریستی کابل نتیجه حضور اشغالگرانه غرب و آمریکا در افغانستان است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به سفیر افغانستان در ایران نوشت: ما اقدام وحشیانه و تروریستی داعش در کابل را نتیجه حضور اشغالگرانه و منحوس کشورهای غربی بویژه ایالات متحده آمریکا در کشور دوست و برادر افغانستان می دانیم.

اقدام تروریستی کابل نتیجه حضور اشغالگرانه غرب و آمریکا در افغانستان است

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پی حملات گروه تروریستی داعش در کابل، طی نامه ای به سفیر جمهوری افغانستان در ایران نوشت: ما به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران این دست اقدامات وحشیانه را نتیجه حضور اشغالگرانه و منحوس کشورهای غربی بویژه ایالات متحده آمریکا در کشور دوست و برادر افغانستان می دانیم.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عبدالغفور لیوال سفیر محترم جمهوری اسلامی افغانستان در ایران

سلام علیکم

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایران اقدامات تروریستی اخیر گروهک ضاله داعش در شهر کابل و شهادت جمعی از مردم افغانستان را شدیدا محکوم می نماید.

ما به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران این دست اقدامات وحشیانه را نتیجه حضور اشغالگرانه و منحوس کشورهای غربی بویژه ایالات متحده آمریکا در کشور دوست و برادر افغانستان می دانیم.

با نگاهی به تاریخ نیم قرن اخیر منطقه  می توان دست شوم آمریکایی ها و صهیونیست ها در تمامی فتنه انگیزی ها همچون تاسیس گروهک هایی چون القاعده و داعش را دید. حضور خبیثانه این شیاطین سال‌های طولانی ست آرامش را از ملل مظلوم این منطقه ربوده است.

از سویی  شاهد آن هستیم که دولت های بانی این گروهک ها با مظلوم نمایی ‌، مقصر حوادثی به مراتب کوچک تر از حوادثی شبیه آنچه در کابل رخ داد را مسلمانانی میدانند که خود بیش از همه ادیان دیگر قربانی سایه شوم تروریسم و افراط گرایی بوده اند.

در این حادثه نیز ما استاندارد دوگانه غرب را نظاره نمودیم که جان دهها دانشجوی مشغول تحصیل را بسیار بی ارزش تر از جان یک هتاک به پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم می دانند و گویی کشته شدن روزانه مسلمانان برای این دولت ها و ملتشان دیگر امری عادی گشته است.

ما به عنوان دانشجویان فعال در عرصه سیاست راه حل مسأله تروریسم و ناامنی در منطقه غرب آسیا را اخراج بیگانگان و اتحاد بین کشورهای اسلامی برای تامین امنیت جمعی و گسترش ثبات و رفاه ملت هایمان میدانیم.

ما دولت های اسلامی را به اهتمام ورزیدن در این عرصه، یعنی اخراج اشغالگران و برقرای اتحاد در جهان اسلام تشویق می‌نمائیم.

در پایان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایران مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با دولت و ملت افغانستان ، خانواده کشته شدگان و مجروحین این حادثه تروریستی همچنین جامعه علمی و دانشگاهی این کشور اعلام می‌دارد.

از خداوند متعال علو درجات کشته شدگان و شفای عاجل مجروحان این حادثه را مسألت داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول