اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تأکید بر تقویت پدافند غیرعامل در بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تشریح برنامه های اجرا شده طی سال جاری در حوزه پدافند غیر عامل در بنادر هرمزگان گفت: برنامه های متعدد و راهبردی نظیر برگزاری رزمایش های پایش پایداری سیستم برق رسانی با هدف ایجاد آمادگی کامل در مواجه با حوادث غیر مترقبه در بنادر استان در سال جاری تدوین و اجرا شد.

تأکید بر تقویت پدافند غیرعامل در بندرشهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا محمدی کرجی ران اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در طول سال در حوزه پدافند غیرعامل پیش بینی شده که برگزاری رزمایش‌های پایش پایداری سیستم برق‌رسانی با هدف مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی از جمله  این برنامه‌ها بود.

وی به روزرسانی مطالعات مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در شریانهای حیاتی کشور از جمله بندر شهید رجایی، زون بندی محوطه‌های عملیاتی و تشکیل ساختار مدیریت بحران در بخش‌های خصوصی و سرمایه گذاری، توسعه شبکه دوربین‌های مداربسته جهت کنترل و نظارت تصویری را از دیگر اقدامات کلیدی در این حوزه قلمداد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید به نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل را باید سر لوحه کار خود قرار داده و انجام این مهم نباید معطوف به یک هفته باشد بلکه باید در تمام طول سال با حساسیت مدنظر قرارگیرد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تاکید کرد: حفظ سرمایه‌های ملی در بنادر بعنوان پیشانیهای اقتصادی کشور و افزایش ضریب امنیت و استمرار فعالیت ورود و خروج کالا امری ضروری ومهم است که  از سوی متولیان امر باید مورد توجه دقیق تری قرار گیرد.

محمدی کرجی ران فرهنگ سازی و باور عمومی در مورد ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیر عامل را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: آمادگی دفاعی در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی و فرهنگسازی نحوه کار و اهداف پدافند  غیر عامل  باید برای پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تبین  شود تا در برابر هر گونه تهدیدی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی به اقدامات ویژه درمقابله با ویروس کرونا در بنادر استان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و اقدامات پدافندی و همچنین برگزاری جلسات متعدد به مدد تلاش مجدانه دریانوردان و بخش های دولت  و شرکت های کارگزار خصوصی در بنادر کشور به منظور جلوگیری از پیامدهای و آثار منفی اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری کووید- ۱۹  خوشبختانه هیچگونه خلل و نگرانی در جهت کمبود کالاها در کشور طی سال جاری وجود نداشت.

به گفته محمدی کرجی ران، زون بندی محوطه‌های بندری از دیگر اقداماتی بود که در شرایط  بارندگی‌های سیل آسای سال گذشته که می‌توانست خساراتی را متوجه زیرساخت‌های بندری کند با دقت نظر و حسن عمل همکاران شاغل در حوزه پدافند غیر عامل و بهره گیری از ابزار و ادوات بخش‌های خصوصی و اقتباس از تجربیات کسب شده در مانورهای ادواری این مشکلات نیز به بهترین شکل ممکن مرتفع شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول