اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهادگرانی از نسل پس از انقلاب

این روزها جوانان و نوجوانان و نسل‌های بعد از انقلاب در نقاط مختلف استان فارس، فعالیت‌های فرهنگی را مدیریت کرده و همچنان در عرصه جهاد حاضرند.

جهادگرانی از نسل پس از انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قرارگاه فرهنگی جهادی امام رضا(علیه السلام) شهرستان مرودشت، یکی از مجموعه‌های فعال و پر کاری است که محدوده فعالیت‌هایش فراتر از شهرستان و استان فارس است و جنوب و شمال و شرق ایران را در بر گرفته است.

اولین فعالیت‌های این مجموعه در سال ۹۵ با برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی آغاز شد.

در سال ۹۶ با همت جوانان گروه جهادی امام رضا (علیه السلام) تشکیل شد و فعالیت‌های مختلفی را دنبال نمود.

از جمله فعالیت‌های این گروه می‌توان به ساخت و ساز منازل نیازمندان در شهر مرودشت و دیگر بخش‌های شهرستان اشاره کرد.

 علاوه بر این، فعالیت‌هایی در شهرستان‌های بوانات، ارسنجان و جهرم نیز داشته‌اند که به صورت اردوهای جهادی در چند سال اخیر برگزار شده است.

سیل مهربانی جوانان و نوجوانان عضو گروه جهادی امام رضا (علیه السلام) مرزهای فارس را درنوردید و در زمان وقوع سیل در استان‌های خوزستان و لرستان نیز به یاری مردم شتافت.

پس از بررسی‌های مختلف در سال ۹۸، مجموعه‌ای از فعالان فرهنگی با رایزنی و گفتگو و به منظور جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی قرارگاه‌های فرهنگی و همچنین حفظ هویت مجموعه‌ها و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها در زیر یک پرچم به نام مقدس امام رضا (علیه السلام) جمع شدند و قرارگاه فرهنگی، جهادی امام رضا (علیه السلام) در شهرستان مرودشت راه اندازی شد.

گروه جهادی امام رضا (ع)، خیریه امام رضا (ع)، موسسه نجوم آماتور، مجموعه شمیم کوی ولایت، مقر کتاب دیباچه، جشنواره مردمی فیلم عمار و هیئت شهدای گمنام شهرستان مرودشت از جمله گروه‌هایی‌ است که در این قرارگاه فعالیت‌هایشان را به صورت تخصصی و هماهنگ و با برنامه‌ریزی ویژه دنبال می‌کنند.

هر کدام از این گروه‌ها در سال‌های اخیر فعالیت‌های ویژه‌ای داشته‌اند.

اکران کنندگان جشنواره عمار با راه‌اندازی سینما سیار بیش از ۳۰۰۰ مخاطب را به دیدن فیلم‌های سینمایی انقلابی دعوت کردند.

 مقر کتاب دیباچه فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای را در زمینه توزیع، فروش و امانت کتاب انجام داده است.

خیریه امام رضا (علیه السلام) نیز با تهیه جهیزیه و بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر، افراد زیادی را تحت پوشش دارد.

گروه شمیم کوی ولایت با برگزاری برنامه‌های ویژه و هماهنگی با مجموعه‌های استانی فعالیت‌های بسیاری را در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و توضیح و تشریح و تبلیغ سبک زندگی رضوی در شهرستان دنبال نموده است.

برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس‌های نهج البلاغه و قرآن از دیگر فعالیت های قرارگاه فرهنگی، جهادی امام رضا (علیه‌السلام) است.

در حال حاضر این مجموعه حدود ۵۰ عضو جوان و نوجوان دارد که هرکدام در زمینه تخصصی خود مشغول به فعالیت می‌باشند و تاثیرات بسیار موثر و سازنده‌ای در رویش‌های جدید گروه‌های فرهنگی داشته‌اند.

در حال حاضر و در ایام کرونا نیز بسیاری از فعالیت‌های قرارگاه به صورت مداوم و مجازی دنبال می‌شود که از جمله آنها می‌توان به فروش اینترنتی و توزیع کتاب به صورت پیک، برگزاری کلاس‌های نجوم به صورت آنلاین، توزیع ماسک رایگان بین نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و انجام فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی اشاره کرد.

فعالیت‌های خالصانه و شبانه‌روزی این جوانان و خواهران و برادران حاضر در عرصه‌های مختلف فرهنگی و جهادی عضو قرارگاه، موجب ترغیب و تشویق بسیاری از افراد و تمایل به حضورشان در این قرار گاه شده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول