اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پسر رئیس‌جمهور برزیل به اختلاس متهم شد

پسر بزرگ «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل رسماً به اختلاس، پولشویی، سوءاستفاده از وجوه و هدایت یک سازمان مجرمانه متهم شد.

پسر رئیس‌جمهور برزیل به اختلاس متهم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  دادستان‌ها در ریو دو ژانیرو سه‌شنبه شب اعلام کردند علیه «فلاویو بولسونارو» ۳۹ ساله که بعد از مراسم تحلیف پدرش در ژانویه ۲۰۱۹ زیر ذره‌بین قرار گرفته، اتهامات اختلاس، پولشویی، سوءاستفاده از وجوه و هدایت یک سازمان مجرمانه را مطرح کرده‌اند.

به گزارش روزنامه «گاردین»، این اتهامات که فلاویو بولسونارو آن‌ها را پیش‌تر بخشی از توطئه سیاسی علیه پدرش خوانده بود، پیرامون سوءظن‌هایی درباره مشارکت او در اقدامی مجرمانه مرتبط با زمانی است که او عضو کنگره بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ از ریو بود.

در طرحی مجرمانه که معنای آن «تقسیم حقوق» است، سیاستمداران فاسد در برزیل بخشی از حقوق کارمندانشان را به نفع خود برمی‌دارند.

در این پرونده‌ها همچنین اتهاماتی علیه ۱۶ نفر دیگر از جمله  «فابریسیو کوئیروز» افسر سابق پلیس و از دوستان قدیمی رئیس‌جمهور برزیل که با پسر او کار می‌کرده مطرح شده است.

تیمی حقوقی فلاویو بولسونارو در بیاینه‌ای این اتهامات را بی‌اساس خواند. رئیس‌جمهور برزیل اما هنوز واکنشی نشان نداده است.

به نوشته گاردین، این اتهامات، جدیدترین شرمساری برای بولسونارو است که در سال ۲۰۱۸ با شعار خشکاندن ریشه فساد روی کار آمد و کم‌کم به ترامپ برزیل معروف شد.

علاوه بر پسر بزرگ او، پای دو پسر دیگر و همسرش هم در این پرونده‌های فساد مالی گیر است. «میشل بولسونارو» همسر وی هم به دلیل دریافت مبالغی مرموز از کوئیروز مورد بازجویی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول