اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نمایشگاهی از بی‌توجهی‌ها به جان مردم/ رئیس ستاد مقابله با کرونا مهمان ویژه دورهمی شهرداری

درحالی مراسم بهره‌برداری از شهرک نمایشگاهی اصفهان امروز با حضور تعداد زیادی از مسؤولان استان از جمله استاندار اصفهان و رئیس ستاد کرونای استان و بدون توجه به معضل کرونا برگزار شد که مسؤولان علوم پزشکی وضعیت این استان را حاد توصیف کرده‌اند.

نمایشگاهی از بی‌توجهی‌ها به جان مردم/ رئیس ستاد مقابله با کرونا مهمان ویژه دورهمی شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز آیین افتتاح شهرک نمایشگاهی اصفهان با حضور جمعی از مسؤولان استانی و اصحاب رسانه درحالی برگزار شد که از چند روز پیش هم‌زمان با انتشار اطلاعیه‌ها و تبلیغات شهرداری اصفهان در سطح شهر مبنی بر برگزاری افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، شهروندان اصفهانی با اشاره به وضعیت حاد کرونا در اصفهان برگزاری این مراسم را ناپسند دانستند.

انتقاد دیگری که کاربران فضای مجازی و حتی شرکت «باغ شهر پارسیان»، به عنوان شرکت مهندسی مشاور این مجموعه که نامه‌ای هم به مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های استان ارسال کرده، نسبت به افتتاح این نمایشگاه داشتند، کامل نبودن قسمت‌های اساسی این پروژه است.

 

طبق تصویر و متن منتشرشده از نامه‌ای که شرکت باغ شهر پارسیان به مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ارسال کرده است، قسمت‌های اساسی پروژه توسط پیمانکاران مختلف تحویل موقت نشده که از جمله آن می‌توان به اسکلت ساختمان الکتریکال، اطفاء حریق، اعلام حریق و پله‌های برقی و آسانسورها و... اشاره کرد.

شرکت مهندسی مشاور این مجموعه در این نامه تصریح کرده که از نظر این شرکت بهره‌برداری و برگزاری نمایشگاه مورد تائید نبوده و مسؤولیت هرگونه حادثه و عدم صحیح بهره‌برداری به عهده این مهندسین مشاور نیست.

از سوی دیگر به فاصله یک روز، درخواست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان و ستاد استانی برگزاری مراسم ۱۳ آبان که پیشنهاد برگزاری مراسم در میدان امام علی (ع) اصفهان با صندلی‌گذاری به فاصله دو متر از ستاد استانی کرونا را داشتند با توجه به حاد شدن شرایط استان و به‌ویژه شهر اصفهان در زمینه کرونا، رد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز پس از قبول این مخالفت با برگزاری مراسم نمادین ۱۳ آبان گفته بود که با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد کرونا، تصمیم این ستاد در استان اصفهان را پذیرفتیم و اجرای مراسم در میدان امام علی (ع) لغو شد.

 

در این میان سؤالی که مطرح می‌شود این است که چطور به فاصله یک روز برگزاری مراسم محدود و نمادین ۱۳ آبان لغو می‌شود اما درست روز بعد چنین مراسم باشکوه و آنطور که از پخش زنده این مراسم هویدا بود، بدون رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، آن هم باحضور استاندار، شهردار و دیگر مسؤولان شهری و استانی برگزار می‌شود؟

 

سوال دیگری که مورد انتقاد است این که چطور اشخاصی که خود عضو ستاد استانی مقابله با کرونا هستند و دستور لغو اجتماعات را صادر کرده‌اند، شرکت در مراسم تشییع باشکوه دکتر زارعی در کاشان با حضور صدها نفر را افتخار می‌دانند اما با برگزاری مراسم نمادین روز ۱۳ آبان مخالفت کردند و یک روز مانده به این مراسم این مخالفت را اعلام کردند؟

نکته مهم این است که مسؤولان عالی کشور همه مردم را به پیروی از ستاد مقابله با کرونا دعوت کردند و مسؤولان استانی هم جزوی از همان مردم محسوب می‌شوند و عمل به دستورات ستاد مقابله با کرونا برای آن‌ها نیز لازم و واجب محسوب می‌شود.

 

البته پیش از این قرار بود آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور حدودا ۶۰۰ نفره مدعوین و همچنین حضور احتمالی شهروندان برگزار شود که با ورود علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به این مسأله، تصمیم مجازی برگزار شدن این مراسم اتخاذ شد و از سوی دادستان اعلام شد که برگزاری هرگونه افتتاحیه به صورت فیزیکی با حضور مدعوین خطرناک تشخیص داده شده است؛ اما با این وجود تصاویر منتشرشده از این افتتاحیه نشان از تجمع مسؤولان و دیگر افراد و عدم رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول