اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهرک جدید نمایشگاهی اصفهان به بهره‌برداری رسید

محل جدید شهرک جدید نمایشگاهی اصفهان عصر امروز با حضور مسؤولان و به صورت مجازی به بهره‌برداری رسید.

شهرک جدید نمایشگاهی اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،عباس رضایی عصر امروز در آیین بهره‌بردای از شهرک نمایشگاهی اصفهان  اظهار داشت: بهره‌برداری از شهرک نمایشگاه اصفهان نشان‌دهنده همدلی مسؤولان استان است و استقرار و بهره‌‌برداری از این مجموعه بسیار مهم‌تر از خود مجموعه است و مردم انتظار دارند که این مجموعه در جهت بهبود شرایط اقتصادی فعالیت لازم را داشته باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: شادی امشب خود را به کادر درمان و به ویژه شهدای سلامت استان تقدیم می‌کنیم؛ از همین تریبون از مردم تقاضا می‌کنم که از مردم اصفهان که به فرهنگ بالا مشهور هستند، رعایت پروتکل‌ها را به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی انجام دهند.

وی گفت: از مردم اصفهان به عنوان ساکنان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی انتظار بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و این یکی از مهمترین مصادیق امر به معروف در جامعه امروز است.

رضایی ادامه داد: نمود همدلی و هماهنگی مسؤولان استان اصفهان همین افتتاح شهرک نمایشگاهی است؛ مردم ما در اصفهان به عنوان بزرگترین شهر گردشگری کشور به دلیل شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده‌ای شدند.

استاندار اصفهان بیان داشت: باید دست به دست هم دهیم تا اصفهان را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم؛ اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی داراست که باید از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را مد نظر قرار دهیم و نباید به چند نمایشگاه محدود اکتفا کنیم و باید از ظرفیت این شهرک‌ها برای جهانی کردن نمایشگاه‌ها بهره ببریم.

شهرک نمایشگاهی، ابزاری برای اقتصاد درون‌زا

مسعود گل‌شیرازی نیز در آیین بهره‌برداری از شهرک نمایشگاهی اصفهان اظهار داشت: اگر بخواهیم اقتصاد دانا محور و درون‌زا را فراهم کنیم باید ابزار آن را فراهم کنیم و شهرهای نمایشگاهی یکی از این ابزارها هستند که نقش‌آفرینی بزرگی در این زمینه دارند و این در شهرهایی مانند اصفهان که هم صنعتی است و زمینه صنایع دستی و گردشگری نیز با خود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد داخلی رونق پیدا کند، می‌توانیم با تکیه بر توان خود و هم‌افزایی این کار را محقق کنیم و این نمایشگاه تجلی هم‌افزایی نهادهای مختلف در بهبود محیط فضای کسب و کار بوده است.

وی بیان داشت: آماده سازی این نمایشگاه بیانگر نیاز برای اقدامات بعدی است که در این زمینه نقش اتاق بازرگانی پررنگ خواهد بود که در زمینه رفع موانع اقتصاد مقاومتی باید گام‌های بلندی برداشته شود.

قدرت‌اله نوروزی نیز در این مراسم اظهار داشت: علاقه داشتیم که همه مردم در این جشن طلوع اقتصاد اصفهان حضور داشتند؛ اتفاقی که رخ داد، رویداد بزرگی است که نمایشگاه بین‌المللی در کنار فرودگاه، کنارگذر شرق و سالن اجلاس قرار گرفته که زمینه‌ساز اتفاقات مهمی خواهد بود.

بهره‌برداری از سالن اجلاس اصفهان در آینده نزدیک

شهردار اصفهان ادامه داد: همه تجار و تولیدکنندگان در اینجا می‌توانند تولیدات خود را عرضه کنند و این باعث فعال شدن اقتصاد شهر خواهد بود که در طول ۳ سال ساخته شد که سند بزرگی در تاریخ اصفهان ثبت خواهد شد؛ هرچند ما در آینده نزدیک سالن اجلاس و سالن گلستان شهدا را نیز افتتاح خواهیم کرد.

وی: پل شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین پل اصفهان به زودی بهره‌برداری خواهد شد و پروژه مترو نیز در حال ادامه پیدا خواهد کرد.

شهردار اصفهان گفت: همه زیرساخت‌ها برای آغاز فاز 2 نمایشگاه آماده است و امیدواریم این فاز نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهرک نمایشگاهی اصفهان، گامی در جهت رونق اقتصادی شهر

علیرضا نصراصفهانی نیز در این آیین اظهار داشت: اصفهان با توجه به ویژگی مجموعه ویژگی‌هایی که دارد باید چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد؛ افتتاح شهرک نمایشگاهی اصفهان به رونق اقتصاد اصفهان کمک خواهد کرد و این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا امور شهر را پیش ببریم و مردم را به آینده دلگرم خواهد کرد.

رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: اگر وحدت و همدلی بین مسؤولان استان اصفهان نبود، افتتاح این نمایشگاه ممکن نبود.

وی بیان داشت: امیدوار هسیتم تا روز پایانی شورای شهر فعالیت مستمر خود را بتوانیم در شورای شهر ادامه دهیم تا دین خود را به شهدا ادا کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول