اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

قیمت مرغ به زیر 20 هزار تومان می‌رسد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به اینکه واردات نهاده‌های دامی بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است انتظار داریم میزان تامین سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران بهتر شود و در نتیجه قیمت مرغ گرم در آینده‌ای نزدیک به کمتر از 20 هزار تومان برسد.

قیمت مرغ به زیر 20 هزار تومان می‌رسد

ناصر نجیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در حال حاضر مسئولیت واردات نهاده‌های دامی بر عهده وزارت صمت بوده همچنین مسئول توزیع این نهاده‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه موضوع واردات نهاده‌های دامی یک موضوع تخصصی است، افزود: با توجه به اینکه مسئول واردات این حوزه وزارت صمت است شاهد هستیم گاهی اوقات یک نهاده کم وارد شده و یک نهاده زیاد و همین موضوع باعث ایجاد التهاباتی در بازرار می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: بر اساس جلسه دیروز وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی مقرر شده وظیفه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شود و همین موضوع می‌تواند مدیریت واردات را تخصصی تر کند.

نجیب زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد سویا مورد نیاز مرغداران لرستانی توسط این وزارت خانه تامین می‌شود، افزود: با توجه به این تغیرات انتظار داریم در هفته‌ها و ماه‌های آتی بتوانیم سویا بیشتری برای مرغداران لرستانی تامین کنیم.

وی خاطرشنان کرد: میزان ذرت تامین شده برای مرغداران لرستانی بیش از ۷۰ درصد است و در تامین این نهاده مشکلی ندایم همچنین  اگر بتوانیم نهاده دامی مورد نیاز مرغداران را به خوبی تامین کنیم قیمت مرغ به حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول