اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تداوم «رزمایش مواسات» در بام ایران/ از توزیع 300 هزار بسته حمایتی تا ساخت 80 خانه برای نیازمندان

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گزارش جامعی از عملکرد گروه‌های جهادی و خیرین در رزمایش مواسات در سطح چهارمحال و بختیاری ارائه کرد.

تداوم «رزمایش مواسات» در بام ایران/ از توزیع 300 هزار بسته حمایتی تا ساخت 80 خانه برای نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سردار علی‌محمد اکبری شامگاه چهارشنبه با حضور در برنامه چشم‌انداز با ابراز رضایت از رزمایش مواسات در سطح چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه سپاه و بسیج با تدابیر مقام معظم رهبری در تلاش بودند تا التیام‌بخش مردم در این روزهای سخت باشند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به اقدامات ارزشمند و قابل توجه نیروهای مردمی و بسیجی و سپاه در جهت پاکسازی و ضدعفونی معابر بیان کرد: این اقدامات ظرفیت مستندسازی بسیار دارد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب افرادی مانند شهید آوینی برای مستندسازی این جلوه‌ها نیاز است و این روزها روایت فتح دیگری است.

توزیع 300 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان

اکبری خاطرنشان کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سه مرحله تا به امروز انجام شده که بالغ بر 65 میلیارد تومان کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی آماده و جمع‌آوری شده و در قالب 300 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین افراد نیازمند استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هنوز خانواده‌های زیادی هستند که شناسایی نشده‌اند اظهار داشت: افراد نیازمند یا کسانی که از وضعیت خانواده‌های نیازمند اطلاع دارند با مراجعه به پایگاه‌های بسیج و دفاتر ائمه جمعه اطلاعات را ثبت کنند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

بخشش اجاره‌بها توسط مالکین

اکبری سخاوتمندی مردم استان را نمونه‌ای مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در زمان وجود این ویروس اصناف و اقشار مختلف استان به اجاره نشینان کمک کردند و اجاره‌خانه‌ها و اجاره مغازه‌ها به صورت وسیع در استان به مدت مشخصی بخشیده شد.

ساخت 80 خانه برای نیازمندان توسط گروه‌های جهادی

وی در ادامه افزود: با کمک خیرین برای افراد نیازمند در آستانه ازدواج جهیزیه تهیه شد و با کمک گروه‌های جهادی در مجموعه سپاه استان 80 خانه ساخته و تحویل مددجویان داده شد و با کمک قرارگاه‌های سازندگی در استان وام اشتغال زایی به افراد نیازمند داده شد و نزدیک به 100 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شد.

اکبری با اشاره به آماده باش نیروهای سپاه اظهار داشت: علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی سپاه که آمادگی کامل دارند نقاهتگاه‌هایی با 200 تخت در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان آماده کرده‌ایم که در صورت لزوم از آنها استفاده شود و با آموزش نیروهای سپاه و بسیج این افراد برای کار در مراکز درمانی آماده شده‌اند.

وی از انعقاد تفاهم نامه سپاه و بسیج سازندگی با کمیته امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: 38 میلیارد تومان برای اجرای کار ماندگار و اشتغال‌زایی و کارآفرینی تخصیص داده شد تا افراد تحت پوشش و افرادی که کمیته امداد معرفی می‌کند بتوانند از ظرفیت‌های سپاه و اماکن و کارگاه‌های تولیدی استفاده کنند و با دریافت وام درآمدزایی داشته باشند.

انتهای پیام/3339/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول