اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

درخواست نخستین سرمایه‌گذار منطقه ویژه اترک از دولت/ استقرار گمرک لازمه توسعه منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان

مدیرعامل شرکت «لعل سقف هیرکان» گفت: یکی از مسائل اساسی منطقه ویژه اقتصادی اترک عدم استقرار گمرک در این منطقه است که استاندار گلستان به نمایندگی از دولت اگر این مشکل را حل کنند کمک بزرگی را به استان گلستان و سرمایه‌گذاران خواهد کرد.

درخواست نخستین سرمایه‌گذار منطقه ویژه اترک از دولت/ استقرار گمرک لازمه توسعه منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان

محمدامین بایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: این شرکت در سال 1395 موفق به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ 600 هزار دلار شد و در حال حاضر این شرکت با حدود 100 نیرو در حال فعالیت است و تاکنون 2/5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.
وی تصریح کرد: این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی اترک کار خود را آغاز کرد و در احداث واحد تولیدی مشکلات متعددی را داشتیم.

* محدودیت شدید برای نخستین سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی اترک/ بزرگترین مشکل سرمایه‌گذاری در استان گلستان عدم هماهنگی مدیران استان و دستگاه‌های اجرایی است
مدیرعامل شرکت لعل سقف هیرکان گفت: با توجه به اینکه این شرکت نخستین واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی اترک بود به دلیل عدم وجود امکانات زیرساختی با محدودیت‌های شدید مواجه بودیم.
وی پیگیری‌های ویژه مدیرکل اقتصادی و دارایی استان گلستان خصوصا معاونت اقتصادی و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در برطرف مشکلات سرمایه‌گذاران در طی یک دو سال اخیر بی‌نظیر و راهگشا خواند و خاطرنشان کرد: پس از به بهره‌برداری رسیدن همچنان این مشکلات ادامه داشت که با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری استان گلستان و پیگیری و همراهی دلسوزانه دکتر حق‌شناس استاندار گلستان این موانع به خوبی حل شد و موفق شدیم به تولید برسیم.
بایی بیان کرد: بزرگترین مشکل سرمایه‌گذاری در استان گلستان عدم هماهنگی مدیران استان و دستگاه‌های اجرایی است که باعث ایجاد بروکراسی اداری شده است و با توجه به خصوصی بودن این سرمایه‌گذاری‌ها و مهم بودن زمان برای سرمایه‌گذاری این امر باعث ایجاد مشکل می‌شود.

* درخواستی که اگر استاندار گلستان مشکل استقرار گمرک در اترک را حل کند کمک بزرگی به سرمایه‌گذاران استان کرده است/ حل بروکراسی زیاد گلستان را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد کرد
وی با تقدیر از تلاش‌های دکتر حق‌شناس استاندار گلستان در همراهی با سرمایه‌گذاران و حمایت‌های عملی که تاکنون برای رفع مشکلات آنان داشته است، تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی منطقه ویژه اقتصادی اترک عدم استقرار گمرک در این منطقه است که استاندار گلستان اگر این مشکل را حل کنند کمک بزرگی را به استان گلستان و سرمایه‌گذاران خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت «لعل سقف هیرکان» علت عدم استقبال سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی اترک را عدم استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی اترک دانست و گفت: چون منطقه ویژه اقتصادی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار است با استقرار گمرک، سرمایه‌گذاران می‌توانند از این مزیت قانونی استفاده کنند که باعث حضور بهتر و بیشتر سرمایه‌گذاران خواهد شد.
بایی درباره ظرفیت و امنیت سرمایه‌گذاری در استان گلستان بیان کرد: گلستان ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد و زیرساخت‌ها و امکاناتش می‌تواند سرمایه‌گذاران خوبی را جذب کند اما اگر بروکراسی اداری حل شود سرمایه‌گذاری در استان جذاب‌تر خواهد شد.
انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول