اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ماجرای گازگرفتگی دانشجوی پزشکی توسط سگ در بیمارستان بندرعباس و پاسخ رییس بیمارستان

دکتر تمدن‌دار با ابراز تأسف از حادثه رخ داده برای دانشجوی پزشکی گفت: بیمارستان شهید محمدی در برخی از نقاط با نرده‌های آهنی با خیابان‌های اطراف منفک شده و سگ‌ها که تعداد آنها در شهر بندرعباس بسیار زیاد است، از میان نرده‌ها به داخل می‌آیند و ما بارها از مسؤولان امر طلب کمک در این زمینه کرده‌ایم تا سگ‌ها را زنده‌گیری کنند.

ماجرای گازگرفتگی دانشجوی پزشکی توسط سگ در بیمارستان بندرعباس و پاسخ رییس بیمارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دو شب پیش یکی از دانشجویان سال آخر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مسیر رسیدن از خوابگاه مجاور با بیمارستان شهید محمدی در محوطه این بیمارستان مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار می‌گیرد و زخمی می‌شود.

بسیاری از بیماران و خانواده‌های آنان نیز بارها در پیام‌های مختلفی در فضای مجازی و همین طور به رسانه‌ها از شمار زیاد سگ‌های ولگرد در محوطه این بیمارستان گله کرده و آن را عامل ناامنی می‌شمردند تا این که یک دانشجوی پزشکی مورد حمله این سگ‌های ولگرد قرار گرفت و زخمی شد.

جزییات گازگرفتگی دانشجوی دختر

یاشار فلاحتی رییس شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه گفت: در مسیر پاویون به بخش، یکی از سگ‌های ولگرد بیمارستان به دانشجوی دختر حمله و پای او را گاز می‌گیرد که با داد و فریاد وی، دانشجویان به کمکش می‌آیند. متأسفانه این دانشجو از ناحیه زانو و دست راست دچار ضربه و خونریزی و از ناحیه آرنج چپ دچار گازگرفتگی توسط سگ می‌شود.

وی با گلایه از بی‌توجهی رییس بیمارستان شهید محمدی نسبت به مشکلات دانشجویان پزشکی افزود:  این دانشجو در اورژانس بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و واکسن‌هایی برای وی تزریق شد و علاوه بر آن خساراتی نیز به لباس و کفش وی نیز وارد شده است اما مردم عادی که روزانه در این بیمارستان رفت و آمد دارند، هر لحظه در خطر گازگرفتگی این سگ‌ها هستند.

فلاحتی عنوان داشت: بارها وجود پر شمار سگ‌های ولگرد در محوطه بیمارستان را به عنوان دغدغه‌ای جدی به دکتر تمدن‌دار ریاست مجتمع پیامبر اعظم (ص) منتقل کرده‌ایم اما جواب مناسبی نشنیده‌ایم و آخرین بار نیز رییس مجتمع وجود این سگ‌ها را در بیمارستان طبیعی دانسته و اظهار کرد که سگ‌ها چندین بار جمع‌آوری‌شده و مجدد بازگشته‌اند و به‌نوعی جزوی از بیمارستان شده‌اند.

وی ضمن تشکر از تعاملات حسنی‌آزاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با شورای صنفی، خاطرنشان کرد: مسیر میان پاویون بیمارستان تا بیمارستان بسیار تاریک است و شب‌ها دختران دانشجو مجبورند با چراغ قوه در این مسیر تردد کنند و این وضعیت زیبنده مهم‌ترین بیمارستان استان هرمزگان نیست.

توضیح ریاست مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص)

رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) ضمن ابراز تأسف و همدردی از حادثه مربوط به گاز گرفتگی یکی از دانشجویان پزشکی توسط سگ در محوطه بیمارستان، گفت: بیمارستان شهید محمدی مساحتی حدود ۲۷ هکتار دارد که با خیابان های اطراف در بعضی قسمت‌ها توسط نرده های فلزی مجزا شده است و با توجه به اینکه در سطح شهر بندرعباس هزاران سگ خیابانی رها هستند، امکان ورود سگ به محوطه از طریق نرده‌ها و همچنین ورودی‌های این مجموعه وجود دارد.

دکتر محمد تمدن دار با اذعان اینکه پیش از این نیز با مشکلات این چنینی در خصوص مزاحمت سگ‌های خیابانی مواجه بوده‌ایم و در خصوص رفع آن به دفعات با مراجع ذیصلاح مکاتبه و جهت خروج سگ‌های ولگرد خیابانی از محوطه بیمارستان طلب همکاری شده بود، گفت: با توجه به آن که طبق قوانین محیط زیست، تنها راه کاهش سگ های خیابانی زنده گیری است، به دفعات با همکاری شهرداری زنده گیری سگ‌ها انجام شده و کماکان به صورت دوره‌ای انجام می شود که در حال حاضر به نسبت قبل در محوطه بیمارستان تعداد سگ‌ها کاهش یافته است.

دکتر تمدن دار در خصوص تأمین روشنایی محوطه مربوط ‌به پاویون اینترن ها و رزیدنت های پزشکی نیز گفت: در شب حادثه، تنها قسمتی از محوطه دچار نقص فنی بوده که به فاصله زمانی کوتاهی رفع و اصلاح شده است و طبق جلسه‌ای که با حضور معاون آموزشی دانشگاه و رییس دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن دستور به جابه جایی محل نصب فیوزهای مربوطه جهت دسترسی سریع تر و نظارت بهتر بر اصلاح روشنایی محوطه، مصوب گردید تعداد چند پروژکتور در محوطه اطراف پاویون نصب و روشنایی اصلاح گردد و همچنین حصار کشی مبادی ورودی پاویون نیز صورت می گیرد.

درخواست رییس دانشگاه از خیران برای تأمین خوابگاه برای دانشجویان

حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در این زمینه اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما از خیران پرمهری که همواره به دانشگاه علوم پزشکی در تمامی زمینه‌ها کمک کرده‌اند، مشارکت در زمینه ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان این دانشگاه است تا بتوانیم با توجه به شیوع کرونا، افراد کمتری را در یک اتاق دانشجویی اسکان و از گسترش بیماری کرونا نیز که این روزها به طور مستمر با آن مواجه هستند نیز جلوگیری شود.

وی از خیران استمداد طلبید تا در زمینه انجام امور خیر در حوزه بهداشت و درمان، اولویت‌های دانشگاه را نیز در نظر بگیرند و امروز یکی از جدی‌ترین اولویت‌ها ما، تأمین خوابگاه مناسب برای دانشجویان است.

گزارش از مهدی خسروی

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول