اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استقبال «میرضیایف» از راه اندازی کریدور ترانزیتی «چین- قرقیزستان- ازبکستان»

رئیس جمهور ازبکستان گفت: ما از راه اندازی کریدور ترانزیتی «چین- قرقیزستان- ازبکستان» استقبال می‌کنیم و خواستار تسریع اقدامات لازم جهت ساخت خط ریلی در این مسیر هستیم.

استقبال «میرضیایف» از راه اندازی کریدور ترانزیتی «چین- قرقیزستان- ازبکستان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی کالاهای وارداتی از چین گفت: ما از راه اندازی کریدور ترانزیتی «چین- قرقیزستان- ازبکستان» استقبال می‌کنیم و خواستار تسریع کارهای تنظیم طرح ساخت خط ریلی در این مسیر هستیم.

میرضیایف افزود: «تاشکند» برای توسعه ظرفیت‌های حمل و نقلی، شکل گیری سیستم موثر ارتباطات زمینی توجه خاص دارد، ما از ابتکار «یک کمربند، یک راه» که چشم انداز وسیع را برای تحکیم هم پیوستگی منطقه‌ای و بین منطقه‌ای فراهم می‌کند، به طور فعال حمایت کردیم.   

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: هم اکنون آسیای مرکزی مانند دوران جاده بزرگ ابریشم مجددا می‌تواند یک چهارراه کریدورهای حمل و نقلی – ترانزیتی بین اروپا و آسیا باشد.

میرضیایف خاطرنشان کرد: ما از راه اندازی کریدور ترانزیتی «چین- قرقیزستان- ازبکستان» استقبال می‌کنیم و خواستار تسریع کارهای تنظیم طرح ساخت خط ریلی در این مسیر هستیم.

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: همچنین تشریک مساعی برای شکل گیری در چارچوب ابتکارات «یک کمربند، یک راه» شبکه‌های متحد «بنادر خشک»، مراکز لجستیکی و فروشی را پیشنهاد می‌کنیم ضمن این که ابتکارات ایجاد کریدورهای جدید حمل و نقلی که سیستم ریلی آسیای مرکزی و جنوبی را به هم متصل می‌کند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین گفت: تاشکند در حال حاضر توسعه صنعتی را در اولویت سیاست خود قرار داده است. ما سیاست کاهش صادرات مواد خام و افزایش تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا را پیاده می‌کنیم.  

میرضیایف ادامه داد: با توجه به این موضوع خواستار توسعه فعال تعاونی صنعتی، سازماندهی تولیدات جدید مشترک در مرحله اول، تبدیل منابع معدنی- مواد خامی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا برای ورود به بازارهای صادراتی هستیم.  

رئیس جمهور ازبکستان یادآوری کرد: در ارتباط با شیوع پاندمی ویروس کرونا تسریع پروسه دیجیتالی اقتصاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به این تنظیم اقدامات مشترک مبنی بر استفاده گسترده فن‌آوری‌‌های اطلاع رسانی در زمینه‌های تجارت بین المللی، تنظیم گمرکی، حمل و نقلی، آموزشی را پیشنهاد می‌کنیم. تاشکند آماده همکاری در زمینه اجرایی پیشنهادات اولویت دار در حوزه تجارت الکترونیکی است.   

وی گفت: امروز اوضاع با پاندمی کووید-19 به عنوان یک موضوع کلیدی در دستور کار جهانی است. ظاهرا، در شرایط افت تولیدات، نیازهای روزافزون به کالاهای پزشکی، بی‌ثباتی مالی و نقض زنجیره‌های جهانی صادرات هیچ از یک کشور نمی‌تواند به تنهایی به پیامدهای منفی پاندمی فایق آیند. در این مورد تشدید همکاری‌های متقابل در زمینه پزشکی، تبادل تجربیات در مقابله با پاندمی و تهدیدات همه گیری فرامرزی را پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول