اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواستار آزادسازی جولان اشغالی شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر با 142 رأی موافق خواستار خروج رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی سوریه شد.

مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواستار آزادسازی جولان اشغالی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ شامگاه روز چهارشنبه، گزارش داد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر با اکثریت آرا به مصوبه خروج رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی رأی مثبت داده است.

طبق این گزارش، این مصوبه با ۱۴۲ رأی موافق، ۱۹ رأی ممتنع و تنها با دو رأی مخالف رژیم صهیونیستی و آمریکا بار دیگر تأیید شده است.

کشورهای عضو با آرای موافق خود بار دیگر بر اصل مجاز نبودن تصرف سرزمین کشورهای دیگر با استفاده از زور و مطابق با حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و پیمان چهارم سال ۱۹۴۹ ژنو تأکید کردند.

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد پس از اعلام نتیجه رأی‌گیری تأکید کرد، اینکه کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به چنین قطعنامه‌ای رأی مثبت می‌دهند، این اقدام پیامی آشکار برای «اسرائیل» اشغالگر است؛ اول اینکه این رژیم، اشغالگری اراضی عربی در جولان اشغالی سوریه و فلسطین را پایان دهد و از زیرپاگذاشتن پیمان ژنو خودداری کند بویژه کارشکنی‌های مربوط به فعالیت‌های شهرک‌سازی، دزدیدن منابع طبیعی، مصادر اراضی و اخراج مردم ما از جولان اشغالی.

الجعفری در ادامه گفت که پیام مهم دوم،‌ پیام جامعه بین‌الملل به آن دسته افرادی است که تلاش دارند به اشغالگری‌های اسرائیل در اراضی فلسطین و جولان اشغالی سوریه به‌صورت یک‌جانبه مشروعیت ببخشند.

نماینده سوریه همچنین تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی سوریه را بشدت محکوم کرد و با تأکید بر غیرقانونی و غیراخلاقی بودن این تصمیم،‌ گفت که این اقدام حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و تصمیمات مرتبط سازمان بین‌الملل از جمله قطعنامه شماره ۴۹۷ سال ۱۹۸۱ را آشکارا زیر پا می‌گذارد.

بشار الجعفری ادامه داد: «دولت سوریه آن برگه‌ای را که رئیس‌جمهور ترامپ در تاریخ ۲۵ مارس سال ۲۰۱۹ امضا کرد و به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اهدا کرد، تنها اقدامی یک‌جانبه از طرف کشوری بود که نه عنوان  و نه صلاحیت سیاسی، قانونی و اخلاقی تعیین سرنوشت ملت‌های جهان یا تصرف در اراضی جمهوری عربی سوریه را که بخش لاینفکی از آن است، نداشت».

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را به اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرده است؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول