اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

یک‌سوم پرستاران کشور به کرونا مبتلا شدند / لزوم بسیج همگانی در قطع زنجیره انتقال بیماری

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم بسیج همگانی در قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در جامعه گفت: تاکنون یک‌سوم پرستاران کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۶ هزار نفر به محل خدمت خود امکان بازگشت پیدا نکرده‌اند.

یک‌سوم پرستاران کشور به کرونا مبتلا شدند / لزوم بسیج همگانی در قطع زنجیره انتقال بیماری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سید محمد پاکمهر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره وضعیت شیوع و متوفیان این بیماری اظهار کرد: میزان کشته‌شدگان کرونا در کشور رقمی بسیار بالا است و پیش‌بینی‌ها نسبت به این روند عددی بالایی را در آینده نشان می‌دهد که اتفاقی بسیار دردناک است.

وی با تأکید بر شیوع گسترش‌یافته ویروس در کشور افزود: این ویروس اکنون جهش‌یافته‌تر از گذشته عمل می‌کند و گستره شیوع بیماری علاوه بر مناطق شهری به نقاط روستایی نیز کشیده شده که در خراسان شمالی ۳۶ درصد بیماران از این مناطق هستند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر آگاه‌سازی مردم نیز تأکید کرد و گفت: اقدامات درمانی در مقابله با کرونا تاکنون به نتایج موفقی دست پیدا نکرده و با توجه به عدم درمان مشخص برای این بیماری باید جامعه نسبت به این موضوعات آگاه شود و روش‌های پیشگیری را به‌درستی فراگیرد و رعایت کند.

وی به وضعیت برخی مبتلایان کرونا در کشور نیز اشاره کرد و افزود: بالای ۸۰ درصد متوفیان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا بوده‌اند که نکته‌ای مهم و راهبردی در راستای تعیین محدودیت‌ها می‌توان استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از مزمن شدن بیماری در کشور نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: باید زنجیره انتقال به‌صورت بسیج همگانی طی یک الی دو هفته قطع شود که راه آن نیز در خانه ماندن، سفر نرفتن و ماسک زدن است.

وی با تأکید بر عدم درمان قاطع کرونا به وضعیت کادر پرستاری بیمارستان‌های کشور اشاره و تصریح کرد: از مجموع ۱۱۰ هزار پرستار ۳۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده ابتلای ۳۰ درصد این افراد است.

عضو فراکسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: از ۳۲ هزار پرستار مبتلابه کرونا، ۲۶ هزار نفر با بهبود وضعیت به محل کار خود بازگشته‌اند و تاکنون ۶ هزار پرستار دیگر امکان حضور در محل خدمت خود را پیدا نکرده‌اند درحالی‌که از ابتدای شیوع این بیماری فقط ۴ هزار پرستار استخدام‌شده است.

وی در انتها با انتقاد نسبت به کم‌رنگ شدن پیشگیری از کرونا و رفتارهای مقابله‌ای در جامعه تصریح کرد: وضعیت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم تا شرایط مناسب فاصله زیادی دارد و باید با قطع زنجیره انتقال، وضعیت شیوع و درمان را بهبود بخشید.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول