اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شرکت‌های توسعه‌گرا کشور را بسازند/پروژه انتقال آب توسط مدیرانی شجاع اجرا شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های توسعه‌گرا و صنعتی و معدنی باید کشور را بسازند نمونه آن پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است که شرکت‌ها حاضر شدند برای بقای خود و مردم سرمایه‌گذاری کنند تا آب را از کیلومترها انتقال دهند.

شرکت‌های توسعه‌گرا کشور را بسازند/پروژه انتقال آب توسط مدیرانی شجاع اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علیرضا رزم‌حسینی امروز در آیین افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به سیرجان اظهار داشت: امروز روز تاریخی است و روز مبارک ملت ایران است، این پروژه از نادر پروژه‌هایی است که در منطقه خاورمیانه اجرا شده و بزرگترین پروژه آبی خاکی ایران است که افتتاح شده است و پروژه‌های بعدی هم افتتاح خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همان‌طور که گذشتگان ما بیش از دو هزار سال پیش با فناوری آن روزگار قنواتی را در دل فلات مرکزی حفر کردند و آب را به روی زمین آوردند برای حیات در طول تاریخ، امروز نسل ما در عصر جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین پروژه انتقال آب از دریا به فلات مرکزی را اجرا کردند و برای نسل آیده و ایران به یادگار خواهند گذاشت.

رزم‌حسینی با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» در این پروژه محقق شد، تصریح کرد: یک پروژه باورنکردنی که امروز حیرت و شگفتی همگان را به دنبال دارد همین پروژه انتقال آب از خلیج فارس است در حالی که روز اول خیلی‌ها منفی‌گرایانه به این پروژه نگاه می‌کردند، امروز مفتخر هستیم که به بهره‌بردای می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بدون یک ریال دولتی اجرا شده است، افزود: شرکت‌های توسعه‌گرا و صنعتی و معدنی باید کشور را بسازند نمونه آن همین پروژه است که شرکت‌ها حاضر شدند برای بقای خود و مردم سرمایه‌گذاری کنند تا آب را از کیلومترها انتقال دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این پروژه 194 شرکت داخلی در استان‌های کشور مشارکت داشتند، گفت: روزانه 8 هزار نفر در طول سال‌ها در این پروژه مشغول بودند و طراحی و اجرای آن توسط دانش ایرانی و تجهیزات ایرانی حتی‌المکان استفاده شده است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه این حرکت نشان دهنده این است که ما می‌توانیم آب پایدار برای کشور ایجاد کنیم، اظهار کرد: این طرح می‌تواند پس‌انداز آب را برای کشور داشته باشد الان که از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود، حداقل 180 میلیون مترمکعب پس‌انداز در سفره‌های زیرزمینی خواهیم داشت.

وی بیان داشت: بر اساس نظر کارشناسان در زمانی که پروژه می‌خواست اجرا شود، بحث این بود که مواد معدنی باید به مجاورت دریا برود یا آب را باید بیاوریم و بیشتر نظر بر این بود که آب باید انتقال یابد به سمت معادن و این یک الگوی بسیار موفق و خوبی بود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه این پروژه با انسجام کامل بین بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارت نیرو، جهاد کشاوری، محیط زیست، صندوق توسعه ملی و مدیران منطقه‌ای و محلی که نقش موثری در این پروژه داشتند، اجرا شد، افزود: نمایندگان مجلس نیز نقش مهمی در این پروژه داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایده این پروژه از دولت به پایین نیامد بلکه ایده از پایین به بالا آمد توسط افرادی که در یک ساختان 200 متری نشستند و این ایده و مطالعات را مطرح کردند و به اجرا رسید تا امروز که افتتاح می‌شود.

رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه ایده‌های باورنکردنی حتی از پایین می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: این پروژه توسط مدیرانی شجاع اجرا شد و مدیران وقت مس سرچشمه و گل‌گهر و چادرملو ریسک حساب شده کردند و حاضر شدند سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت صمت بر خود این رسالت را می‌داند که با شرکت‌های توسعه گرا و صنعتی و معدنی، کشور را بسازد، اظهار کرد: وزارت نیرو باید جلودار باشد که همه صنایع بتوانند آب شیرین استفاده کنند و طرح انتقال آب از عمان و مطالعات آن برای انتقال به خراسان آغاز شده است.

انتهای پیام/3388/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول