اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اُفت میزان بینندگان برنامه های انتخابات آمریکا/فاکس نیوز پربیننده ترین شبکه شد

رتبه بندی های تلویزیونی: شب انتخابات ۲۰٪ نسبت به سال ۲۰۱۶ اُفت بیننده داشت و فاکس نیوز رتبه نخست پربیننده ترین برنامه انتخابات را کسب کرد.

اُفت میزان بینندگان برنامه های انتخابات آمریکا/فاکس نیوز پربیننده ترین شبکه شد

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: زمانیکه تعداد تماشاگران «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» و «سی‌ان‌بی‌سی» شبکه‌هایی که برنامه دونالد ترامپ را پخش می کنند نشان از اُفت میزان بیننده و در نتیجه اُفت میزان طرفداران رئیس جمهور کنونی آمریکا است. جاییکه تعداد کل تماشاگران برنامه ترامپ کمتر از بایدن بود. ترامپی که همیشه به توانایی خود در کسب بالاترین آمار بیننده در شبکه های تلویزیونی و اینترنتی ایمان داشت و آن را نشان محبوبیت خود بین مردم آمریکا تلقی می کرد، حالا از از تعداد بیننده گرفته تا تعداد اخذ آرا از سوی مردم از بایدن عقب افتاده است. البته در مجموع آمار بیننده شبکه های تلویزیونی آمریکا اعم از کابلی، اعتباری و اینترنتی با کاهش محسوسی مواجه بوده که براساس آمار موسسات تحلیلی و نظر کارشناسان برآمده از میزان نارضایتی مردم از خروجی سیاسی اقتصادی ترامپ بوده و همچنان در حال سقوط است.

براساس آمارهای تحلیلی مرکز تحقیقی «نیِلسن» نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هنوز مشخص نیست، با این حال، قطعا تعداد تماشاگران امسال شب انتخابات نسبت به دوره های قبلی با اُفت مواجه شده است.

البته کاهش میزان بیننده تلویزیون در آمریکا دلایل متعددی دارد اما در این مقطع مهم ترین دلیل را می توان عملکرد ترامپ قلمداد کرد که روز به روز با رفتار و واکنش های پیش بینی نشده اش باعث ریزش میزان طرفداران و بینندگان برنامه هایش می شد که نمونه بارز آن در مناظره او با بایدن هویدا شد. آمار موسسه معتبر نیلسن نشان می‌دهد سخنان ترامپ در مجموع سه شبکه فقط ۱۳ میلیون بیننده داشت، ۱۰.۶ میلیون در NBC، کمی بیش از ۱.۷ میلیون در MSNBC و حدود ۶۷۱ هزار نفر در CNBC. از سوی دیگر، برنامه بایدن که تنها از شبکه ABC روی آنتن رفت، توانست ۱۳.۹ میلیون آمریکایی را پای تلویزیون بنشاند و با امکانات یک به سه باز هم از ترامپ پیشی بگیرد.

 

رتبه بندی های تلویزیونی: شب انتخابات ۲۰٪ نسبت به سال ۲۰۱۶ اُفت بیننده داشت و فاکس نیوز رتبه نخست پربیننده ترین برنامه انتخابات را کسب کرد.

بنابر آمار و سنجش مرکز «نیِلسن»(Nielsen)، در مجموع ۵۶.۹ میلیون بیننده در ۲۱ شبکه عمده ثبت شد. در حالی که این روزها هنوز تعداد زیادی از مخاطبان تلویزیون هستند ، اما این رقم در شب انتخابات ۲۰۱۶ که ۷۱.۴ میلیون بیننده از طریق تنها ده شبکه در آخرین شمارش نیلسن به خود اختصاص داده ، تقریباً ۲۰٪ کاهش یافته است.

 

۲۱ شبکه این بار شامل چهار شبکه اصلی پخش «ان بی سی» «اِی بی سی» «سی بی اس» و «فاکس»، سه شبکه خبری مهم کابلی شامل «فاکس نیوز»، «ام اس ان بی سی» . «سی ان ان»، دو شبکه تجاری شامل «فاکس تجاری» و «سی ان بی سی»، چندین شبکه اسپانیایی زبان شامل «یونیویژن» «تلموندو» «استریا»، و همچنینNBCLX ، PBS«پی بی اس» «ان بی سی ال اکس» «سی ان ان ای» «بت هر» «بت وایس» «نیوزی» «نیوز مکس» و «دبلیو جی ان اِی» می شوند.

 

با نگاهی به رکورد تماشای تلویزیونی، در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ شب، «فاکس نیوز» با ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بیننده در رتبه نخست پربیننده ترین شبکه قرار گرفت.

CNN با اندکی بیش از ۹ میلیون نفر دوم و پس از آن MSNBC با ۷.۳ میلیون نفر سوم شد.

ABC موفق شد NBC را در مسابقه پخش سرنگون کند و ۶.۱ میلیون بیننده به ۵.۶ میلیون تماشاگر دوم برساند. CBS در نهایت با ۴.۳ میلیون مخاطب مواجه شد، در حالی که فاکس را با ۳.۳ میلیون مخاطب پشت سر گذاشت.

 

برای مقایسه، NBC چهار سال پیش با ۱۲.۱ میلیون بیننده پربیننده ترین شبکه بود، در حالی که امسال فاکس نیوز با ۱۱.۵ میلیون نفر پربیننده ترین شد که نشان از اُفت میزان بیننده دارد.

 

هر سه شبکه کابلی تقریباً در سال ۲۰۱۶ تعداد بیننده بیشتری داشتند زیرا افت تعداد مخاطب نسبت به انتخابات گذشته در درجه اول در میان چهار شبکه پخش بیش از ۹ میلیون بیننده را در مجموع از دست دادند.

 

در جبهه شبکه های اسپانیایی زبان، «یونیویژن» با ۲ میلیون بیننده عملکرد بهتری نسبت به «Telemundo»(تلموندو) با ۱.۵ میلیون بیننده داشت.

پوشش شبکه «فاکس بیزینس»(فاکس تجاری) ۶۴۷۰۰۰ بیننده را به خود جلب کرد، در حالی که «سی ان بی سی» ۱۲۷،۰۰۰ بازدید کننده داشت.

 

از نظر مهمترین اطلاعات دموگرافیک کلیدی افراد ۲۵ تا۵۴ ساله، «فاکس نیوز» دوباره در بالای فهرست قرار گرفت، اما با برتری ضعیف تر.

 

«FNC» در نسخه آزمایشی خود ۴.۹ میلیون نفر را به خود جلب کرد و «CNN» با ۴.۴ میلیون نفر در جایگاه دوم قرار گرفت.

با این حال، پس از آن دو افت میزان بیننده بسیار محسوس تر شد. «NBC» با ۲.۵ میلیون، «MSNBC» با ۲.۴ میلیون و «ABC» با ۲.۳ میلیون نفر در رتبه های بعدی جای گرفتند. «CBS» نیز ۱.۷ میلیون و فاکس ۱.۶ میلیون بیننده را به خود اختصاص دادند.

 

رقم کلی سال ۲۰۱۶ افزایش نسبتی آمار بیننده را در مقایسه با شب آخر رای گیری ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که ۶۶.۸ میلیون بیننده را به خود جلب کرد.

 

رکورد تماشای تلویزیون در شب انتخابات ۷۱.۵ میلیون نفر است که برای تماشای پیروزی «باراک اوباما» در سال ۲۰۰۸ ثبت شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول