اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

همه در آمریکا منتظر آشوب پس از اعلام نتایج هستند/ ترامپ کار را به دیوان عالی می‌کشاند

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: احتمال ایجاد خشونت و تنش بعد از اعلام نتایج در ایالت‌های مختلف آمریکا بالاست.

همه در آمریکا منتظر آشوب پس از اعلام نتایج هستند/ ترامپ کار را به دیوان عالی می‌کشاند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- احتمال ایجاد خشونت و تنش بعد از اعلام نتایج در ایالت‌های مختلف آمریکا بالاست. این اتفاق از طرف گارد ملی، پلیس، نیرو‌های راست و چپ افراطی و حتی از دید مردم هم مطرح شده و همه در آمریکا منتظر بروز آشوب و بلوا پس از اعلام نتایج هستند.

- با اعلام نتایج قطعی و یا اعلام روند حقوقی در دادگاه‌ها جرقه ناآرامی و اغتشاش در آمریکا زده خواهد شد.

- نتیجه شمارش آراء پستی به دادگاه کشیده خواهد شد و همین امر باعث بحرانی شدن وضعیت در ایالات متحده می‌شود و اصطکاک و هرج و مرج را به دنبال خواهد داشت.

- تقریبا حدود ۷۰ درصد آرای پستی و زودرس متعلق به دموکرات‌ها یعنی بایدن است اما اینکه تعداد این آرای پستی و زودرس چه میزان باشد مشخص نیست.

- زمان تعیین شده برای شمارش آراء در ایالات مختلف آمریکا متفاوت است مثلا در پنسیلوانیا به عنوان یکی از ایالات مهم آمریکا زمان خوانش آراء تا روز پنجشنبه یا جمعه طول خواهد کشید، اما در سایر ایالات که از اهمیت کمتری برخوردارند این زمان کمتر  خواهد بود.

- آنچه مسلم است از لحظه‌ای که به سمت آرای قطعی برویم و منتظر شمارش آرای پستی باشیم احتمال درگیری و خشونت در آمریکا افزایش خواهد یافت.

- این پروسه شرایطی را ایجاد خواهد کرد که با طی مراحل حقوقی و لحاظ کردن این نکته که اعضای دیوان عالی اکثرا جمهوری خواه و طرفداران ترامپ هستند و ممکن است اصلا اجازه خواندن همه آراء داده نشود؛ لذا رای دادگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

- از برخورد نانسی پلوسی با قاضی جدید دیوان عالی که مورد انتخاب و وثوق ترامپ است مشخص است که علائمی بروز کرده که رای دادگاه به نفع ترامپ خواهد بود و احتمال عدم خوانش آرای دموکرات‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول