اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مشوق‌‌هایی برای شرکت‌های صادراتی جدید در نظر گرفته شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید بسته‌های پیشنهادی و مشوق‌های صادراتی را برای شرکت‌هایی که اخیرا در حوزه صادرات فعال شده‌اند، در نظر گرفته شود.

مشوق‌‌هایی برای شرکت‌های صادراتی جدید در نظر گرفته شود

‎به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی امروز در حاشیه بازدید از شرکت مس شهید باهنر کرمان اظهار داشت: خوشبختانه طرح های توسعه ای که از سال گذشته با مصوبه مجموعه مجمع شرکت مس شهید باهنر در دستور کار قرار گرفته به خوبی در حال پیشرفت است و گام های اول اجرای این طرح از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده و حدود 600 میلیارد تومان طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید مس شهید باهنر تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: یکی از موضوع‌های مهم بحث تامین منابع مالی است که در حوزه وزارت صمت از طریق معاونت برنامه‌ریزی داریم هماهنگ می‌کنیم که مبالغ ریالی آن را که بخشی از آن در استان قابل تامین است و بخشی نیز از طریق وزارتخانه با حضور معاون وزیر صمت امروز جمع‌بندی خواهد شد تا هر چه سریع‌تر طرح‌های توسعه‌ای جدید که مورد نیاز است بتواند از طریق تامین مالی عملیاتی شود.

‎وی با بیان اینکه آب از بندرعباس با به استان کرمان انتقال پیدا کند و بعد از آن پمپاژ شود و در مجموعه‌های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد قطعا امکان‌پذیر نیست، گفت: اما خدا در این زمینه نیز کمک کرد و با همت و تلاش مدیران سابق مجموعه‌هایی مانند گل‌گهر این طرح اجرا شد.

‎پورابراهیمی با اشاره به سفر وزیر صمت برای نخستین بار بعد از رای اعتماد مجلس به کرمان سفر کرده است و عصر امروز نشست فعالان اقتصادی استان با وی در اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود.

‎وی ادامه داد: موضوع سکه‌زنی نیز با توجه به تصمیماتی که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد پیشنهاد دولت به‌منظور حذف چند صفر از پول ملی در حال اتخاذ است که اگر این اتفاق بیفتد واحدهای پول ما نیز متفاوت خواهد شد لذا این امکان برای فعال‌سازی این مجموعه فراهم می‌شود.

‎پورابراهیمی بیان کرد: امیدواریم با حمایت وزارت صمت شاهد اتخاذ تصمیمات خوبی در نشست فعالان اقتصادی باشیم و یکی از تصمیمات این است هر چه سریع‌تر با روش‌های قانونی که در اختیار وزارتخانه و سازمان صنایع استان قرار دارد بتوانیم موضوع واگذاری پهنه معدنی حوزه مس را به شرکت مس شهید باهنر داشته باشیم و طی چند هفته آینده بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم. 

‎وی اضافه کرد: باید بسته‌های پیشنهادی و مشوق‌های صادراتی را برای شرکت‌هایی که اخیرا در حوزه صادرات فعال شده‌اند، در نظر گرفته شود.

‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: انتظار می‌رود محدودیت‌های ناشی از اقدامات بانک مرکزی در حوزه صادرات به حداقل ممکن برسد با توجه به نتایج و مصوبات نشست قبل با وزیر صمت این اقدامات در حال عملیاتی شدن است اما نیاز به اقدامات جهادی نیاز دارد.

‎وی عنوان کرد: الان کل تجارت کشور ما به 10 کشور دنیا انجام می‌شود لذا انتظار می‌رود به استان‌هایی مانند کرمان که صادرات‌محور هستند کمک شود.

‎پورابراهیمی درخواست کرد: یک پشتیبان در حوزه سازمان توسعه تجارت از نگاه و منظر رایزن بازرگانی قرار دهید که بتواند حمایت‌های خود را انجام دهد و مشکلات را بر طرف کند.

‎وی گفت: مجموعه‌ای از این اقدامات می‌تواند بسته پیشنهادی دولت باشد ما نیز در مجلس شورای اسلامی آماده هر گونه کمک از نگاه قانون‌گذاری و نظارتی انجام دهیم.

انتهای پیام/3388/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول