اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای امینانه نیات واقفین وظیفه اصلی متولیان موقوفات

رئیس شعبه حسابرسی تحقیق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران حفظ عین موقوفه و اجرای امینانه نیات واقفین را وظیفه اصلی متولیان موقافات دانست و گفت: استنکاف متولی موقوفه از وظایف تولیتی موجبات عزل آن متولی را در پی خواهد داشت.

اجرای امینانه نیات واقفین وظیفه اصلی متولیان موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرشید علی‌‎پور دهکی با بیان پوشیده نبودن آثار و خدمات وقف در جامعه در محورهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و سوق دهی وقف های جدید منطبق بر نیاز روز جامعه به منظور فراگیر شدن این سنت حسنه مانا تاکید نمود.
وی با بیان اینکه متولیان امین ترین، صالح ترین و نزدیکترین فرد به واقف هستند، افزود: ید متولی ید مالکانه نیست بلکه امانی است و متولیان می بایست ضمن تعامل با ادارات اجرایی در جایگاه ناظر بر عملکرد متولیان در اجرای شایسته، اکمل و امینانه نیت واقف تلاش نمایند.
رئیس شعبه حسابرسی تحقیق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن تاکید بر این موضوع که استنکاف متولی موقوفه از وظایف تولیتی موجبات عزل آن متولی را در پی خواهد داشت، رعایت تکریم ارباب رجوع، تهیه و تنظیم بودجه فردی موقوفات حداکثر در سه ماهه آخر هر سال برای سال آتی طبق مدلول وقف نامه، اخذ مفاصاحساب و اخذ سند مالکیت را از جمله مهمترین وظایف متولیان برشمرد.
علی‌پور با بیان اینکه حفظ عین موقوفه مقدم بر سایر مصارف می باشد، افزود: شناسایی املاک و رقبات‌ موقوفه تحت تولیت و حرکت مستمر و برنامه محور در راستای احیای موقوفه توسط متولیان از بنیادی ترین برنامه های متولیان موقوفات باشد.
وی رسیدگی به درآمد و هزینه و تحقیق در جمع و خرج عواید موقوفات و بقاع متبرکه و موسسات و انجمن های خیریه ای که به موجب قانون و آیین نامه مربوط و تطبیق اسناد هزینه و درآمد موقوفات با مفاد وقف نامه و صدور مفاصاحساب برای موقوفات و بقاع را از جمله بخشی از وظایف نظارتی و کنترلی شعبه حسابرسی برشمرد و به صدور بیش از ۷ هزار و ۴۲۰ فقره مفاصاحساب  موقوفات متصرفی، ۷۵۸ فقره مفاصاحساب برای موقوفات غیرمتصرفی و رسیدگی قطعی به  ۸ هزار و ۴۴۸ سند مالی و بازرسی از برخی از دفاتر متولیان موقوفات غیرمتصرفی استان با تحقق ۱۷۶ درصدی برنامه ابلاغی در هفت ماهه نخست سال ۹۹ اشاره نمودند.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول