اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از حمله به پیشمرگه؛ پ.ک.ک، اربیل را به گفت‌و‌گو فراخواند

پس از حمله عناصر «پ.ک.ک»‌ به نیروهای پیشمرگه و واکنش شدیداللحن اربیل به این اقدام، مسئول روابط «کنگره جوامع کُرد» شاخه نظامی پ.ک.ک در کوه‌های قندیل، اربیل را به گفت‌وگو دعوت کرد.

پس از حمله به پیشمرگه؛ پ.ک.ک، اربیل را به گفت‌و‌گو فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیوا زاکروس» مسئول روابط «کنگره جوامع کُرد» شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در گفت‌وگو با پایگاه خبری «شفق نیوز» دولت منطقه کردستان عراق را به گفت‌‌و‌گو فراخواند.

 «الند امیر‌» بخشدار «جمانکی» در استان «دهوک»‌ (شمال عراق) روز گذشته خبر داد که عده‌ای از عناصر پ.ک.ک به نیروهای منطقه کردستان عراق را هدف حمله قرار داده‌اند که در پی این اقدام، دو نیروی پیشمرگه زخمی و یک تن دیگر کشته شدند.

هیوا زاکروس در این خصوص گفت جنگ به نفع هیچ طرفی نیست و آنچه در جمانکی رخ داد برای دفع خطر جنگ و جلوگیری از پیشروی نیروهای پیشمرگه به اردوگاه‌های ما بود.

زاکروس در ادامه « با توجه به اینکه جنوب کردستان بخشی از اراضی عراق است، دولت عراق را برای پایان دادن به کارشکنی‌‌های ترکیه به مداخله [در این مسئله]» فراخواند.

در پی اقدام روز گذشته عناصر پ.ک.ک، حکومت منطقه کردستان عراق حمله به نیروهای پیشمرگه را به شدت محکوم کرد.

بغداد نیز در واکنش به این اقدام در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات عناصر پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه، این حملات را نقض حاکمیت خود دانست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول