اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استعفای رئیس‌جمهور کوزوو برای رسیدگی به اتهام جنایت جنگی

رئیس‌جمهور کوزوو که در جریان جنگ‌ استقلال این کشور از صربستان جزء رهبران گروه‌های چریکی بود، برای رسیدگی به اتهام جنایت جنگی در لاهه از منصب ریاست جمهوری استعفا داد.

استعفای رئیس‌جمهور کوزوو برای رسیدگی به اتهام جنایت جنگی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور کشور کوزوو که در سال ۲۰۰۸ بعد از جدایی از صربستان به یک کشور مستقل تبدیل شد، به منظور رفع اتهام‌های وارده به او در دادگاه لاهه درباره ارتکاب به جنایت جنگی از منصب خود کناره‌گیری کرد.

بنا بر گزارش یورو نیوز، «هاشم تاچی» که به عنوان پنجمین رئیس‌جمهور کوزوو از سال ۲۰۱۶ عهده دار این منصب بود، امروز پنجشنبه از ریاست جمهوری استعفا داد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور کوزوو به این دلیل استفا داده تا به اتهام‌های وارده به او در دادگاه لاهه درباره ارتکاب به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت رسیدگی کند.

تاچی در یک کنفرانس خبری در پریستینا پایتخت کوزوو استعفای خود را اعلام و تاکید کرد، «برای حفاظت از شان جایگاه ریاست جمهوری کوزوو» این اقدام را انجام داده است.

دادگاهی ویژه کوزوو در لاهه که برای رسیدگی به اتهام های وارده به رهبران شورشی سابق آلبانیایی تشکیل شد، پیش از این علیه تاچی کیفرخواست صادر کرد.

تاچی ۵۲ ساله در زمان جنگ استقلال کوزوو از صربستان، رهبر یکی از گروه‌های چریکی بود.

رسانه‌ها از قبیل آسوشیتدپرس بعد از استعفای رئیس‌جمهور کوزوو به سراغ سخنگوی دادستاین ویژه لاهه رفتند و نظر او را جویا شدند اما وی درباره سخنان تاچی و استعفای او اظهارنظری نکرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول