اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ادعای عجیب مدیرعامل باشگاه پیکان: انتخاب سرمربی براساس اهداف کارخانه ایران خودرو!

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: دلیل قطع همکاری ما با عبدا.. ویسی این بود که استانداردهای دو طرف با هم سازگار نبود.

ادعای عجیب مدیرعامل باشگاه پیکان: انتخاب سرمربی براساس اهداف کارخانه ایران خودرو!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اکبر محمدی در مراسم معارفه مهدی تارتار به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال پیکان تهران اظهار داشت: پس از تعیین وضعیت، شناخت فرصت و مشورت با بزرگان کار خود را برای تحقق اهداف بزرگ باشگاه پیکان در حوزه فوتبال با مهدی تارتار آغاز کردیم. مشخصات وی بر هیچ کس پوشیده نیست. این مربی مدرک حرفه‌ای دارد و سال‌ها است در سطح اول فوتبال کشور مربیگری می‌کند.

مدیرعامل باشگاه پیکان افزود: باید به تارتار برای استمرار خود در این حوزه تبریک بگویم. قطعا برای این امر توانایی‌های بالقوه و بالفعلی داشته که بخشی از این استمرار به دلیل ویژگی‌های فنی و برخی دیگر به دلیل توانایی‌های انسانی است. خوشحالیم این انتخاب در کمیته فنی ما که شامل علی اصغر مدیرروستا، سیامک رحیم‌پور و علی الله‌کرم هستند صورت گرفت.

محمدی اضافه کرد: پس از قطع همکاری با ویسی که برای ما مربی باارزشی بود، طبق هدف‌هایی که گروه خودروسازی ایران خودرو برای سال پیش روی ما در نظر گرفته بود، کمیته فنی مهدی تارتار را انتخاب کرد و مأموریت مذاکره با این مربی با من بود. این مسائل چند جلسه طول کشید که در نهایت با افتخار خدمت تارتار هستیم و خواهیم بود.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع برای ما آینده است. سال گذشته توانستیم به شایسته‌ترین شکل ممکن فصل را به پایان برسانیم و اکنون هم به هیچ وجه نمی‌هراسیم. به حواشی و شرایط واقف هستیم و سعی می‌کنیم منتقدان خود را بر اساس عملکردمان و تعاملی که باشگاه با حوزه‌های مختلف فوتبال برقرار می‌کند، همراه کنیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: تمرینات تیم 4 مهر استارت خورد و در این مدت بیش از 8 بازی دوستانه انجام دادیم. بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند و با وجود مهدی تارتار و همکارانش می‌توانیم اذعان کنیم تیم ما یکی از برترین تیم‌های لیگ برتر خواهد بود. این مربی تجربه کار در شرایط سخت را دارد و امیدواریم ما را به اهدافمان برساند.

محمدی ادامه داد: پیکان سابقه 50 ساله دارد و برند والیبال آن از فوتبال جلوتر است. بارها قهرمان ایران و 7 بار قهرمان آسیا شده‌ایم. در والیبال سه بار رتبه سوم جهان را کسب کرده‌ایم و امیدواریم در فوتبال هم این برندسازی صورت بگیرد. جوانان مستعدی در تیم پیکان داریم. امسال هم استارت لژیونر شدن بازیکنانمان با حضور شهریار مغانلو در فوتبال پرتغال زده شد.

وی افزود: همچنان پتانسیل زیادی برای ادامه این مسیر در پیکان وجود دارد. با حمایت مدیرعامل گروه پیکان تلاش خود را انجام می‌دهیم تا هرچه باید در راستای ارتقا برند ایران خودرو انجام شود، فراهم کنیم. در فوتبال، والیبال آقایان و بانوان باید با نتایج خوب، ارتقاء عملکرد و بهره‌وری بهتر این مجموعه را به منصه ظهور برسانیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در باره دلیل جدایی عبداله ویسی از تیم پیکان و این که شنیده می‌شود با وی دچار اختلاف بوده است، تصریح کرد: من بیشتر علاقمند هستم درباره آینده صحبت کنم. پیکان استانداردهایی دارد که همه باید طبق آن کار کنند. رویکرد من مبتنی بر دانش آکادمیک بوده است. از زمانی که تمرینات خود را آغاز کردیم،‌ یکی از تیم‌هایی بودیم که بدون وقفه کار خود را انجام دادیم و این موضوع بدون سازماندهی، برنامه و مدیریتی که بخشی از آن توسط کادر فنی و بخشی هم توسط کادر مدیریتی اتفاق افتاد رقم نمی‌خورد، اما متأسفانه استانداردهای ما با کادر فنی سابق متفاوت بود.

محمدی اضافه کرد: احترام متقابل را نگه می‌داریم و برای این که شرایط خوبی بین ما و کادر فنی سابق ادامه پیدا کند، برخی مسائل را نمی‌گوییم. به دنبال تعامل بودیم و می‌دانستیم شاید سرمربی قبلی ما بنا به دلایلی کار خود را انجام بدهد. در نهایت هم ویسی قطع همکاری کرد و با وجود دوستی‌اش با من، علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشت. جلسات مختلفی هم با اعضای کادر فنی برگزار کردیم و در این مدت کار را پیش بردیم.

وی افزود: تعصب به کار باید عملی و قلبی باشد. کسی که از تعصب و عرق صحبت می‌کند، اولین وظیفه‌اش رعایت امانت است. اولین فصل کاری که برای یک مربی تعریف شده، حضور در جلسات تمرینی و به کارگیری تمرکز، انرژی و البته برنامه است. باز هم می‌گویم استانداردهای ما با ویسی متفاوت بود و هر دو به نقطه قطع همکاری رسیدیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان اظهار داشت: دلیل تأخیر در قطع همکاری هم این بود که انرژی زیادی صرف شد اما کار به هر دلیلی انجام نشد. از ویسی و دستیارانش تشکر می‌کنم و برای آنها در ادامه مسیر حرفه‌ای‌شان آرزوی موفقیت دارم که دوستی یک اتفاق است و جدایی یک قانون. برخی مواقع آدم‌ها روبروی هم قرار می گیرند و پس از مدتی با هم سروکار دارند. باید هر بحثی طبق چارچوب حرفه‌ای و استانداردهای موجود تعریف شده و جلو برود. سرمربی و کادر فنی هم در حوزه خودش کار می‌کند.

محمدی درباره انتقاد به عملکرد بخش رسانه‌ای پیکان اضافه کرد: ان‌شاءالله با رویکرد جدیدی بخش رسانه‌ای و روابط عمومی را تقویت می‌کنیم و سعی داریم از افراد خوشنامی هم در این ساختار بهره ببریم. با استفاده از فضای مجازی و سایت باشگاه به دنبال ارتقا بحث روابط عمومی هستیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. تلاش می‌کنم طبق ساختار باشگاه و تحصیلات خودم که با رسانه و مدیریت ورزش ارتباط دارد، تمام ظرفیت‌های موجود را به کار بگیریم و اتفاقات خوب را رقم بزنیم.

وی درباره اینکه ویسی وی را به دخالت در کارش متهم کرده، گفت: این موضوع خیلی مسأله قابل ذکری نیست. تمام اقدام‌هایی که برای جذب بازیکن انجام شده با نظر کمیته فنی بوده و طبیعتا در تیمی 40 نفره، برخی نفرات می‌توانند مدنظر سرمربی نباشند. درخواست کردیم با چند بازیکن قرارداد بسته شود و حتی سرمربی نفراتش را انتخاب کند. ویسی هم می‌توانست نظر بدهد که برخی از بازیکنان در تیم نباشند.

مدیرعامل باشگاه پیکان اظهار داشت: این موارد در کل فوتبال دنیا وجود دارد. بر اساس رسالت کاری پیکان که تیم‌سازی، نتیجه‌گیری و آینده‌نگری است باید کار کنیم. سال گذشته که ویسی در پیکان نبود، نفرات خوبی مثل آرش قادری و حسین کوشکی با مبالغی کم به پیکان آمدند و حالا مبالغ قرارداد آنها بالای یک میلیارد است. این موضوع هم در راستای استعدادیابی انجام شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول