اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نه ترامپ و نه بایدن قادر به ترمیم اقتصاد خراب آمریکا نیست

اقتصاد دان آمریکایی می‌گوید: نه ترامپ و نه بایدن عصای سحر و جادو ندارند که اقتصاد خراب آمریکا را ترمیم کنند، زخم و جراحتی که اقتصاد این کشور برداشته بسیار عمیق‌تر است.

نه ترامپ و نه بایدن قادر به ترمیم اقتصاد خراب آمریکا نیست

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پیتر شف، اقتصاددان اعلام کرد: پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتظار پیروزی بایدن و کنترل دموکرات‌ها بر کنگره این کشور ارزش بازارهای بورس را افزایش داد، اما به نظر نمی‌رسد که بازار نگران اقتصاد واقعی آمریکا است که البته باید باشد.

وی گفت: در صورتی که دموکرات‌ها قدرت را به دست بگیرند همه چیز مربوط به تصمیمات محرک‌های اقتصادی و مالی مربوط می‌شود و اکثر مردم بر این باورند که بسته‌های محرک اقتصادی در سریع‌ترین زمان تزریق خواهد شد.

بر اساس اعلام رئیس یورو پاسفیک واقعیت این است که محرک‌های اقتصادی حتماً باید به این اقتصاد تزریق شود و مهم نیست که چه کسی برنده این کارزار انتخاباتی باشد، اصلاً اقتصاد این کشور بر اساس این محرک‌های اقتصادی بنا شده است و هر کسی قدرت را به دست بگیرد باید امکان استفاده از این محرک‌های اقتصادی را  فراهم سازد.

شف گفت: دونالد ترامپ همواره گفته است؛ او به دنبال بسته‌های محرک بسیار بزرگ‌تر از آنچه دموکرات‌ها تصور می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، است اما بنا به دلایلی بسته‌های پس از انتخابات را نمی‌تواند اعلام کند ولی فدرال رزرو این بسته‌ها را به اقتصادی این کشور تزریق خواهد کرد.

این اقتصاددان می‌گوید: مهم نیست که این بسته‌های اقتصادی از طرف کنگره و یا فدرال رزرو به اقتصاد این کشور تزریق شود. نتیجه هر دو یک وضعیت کمی در بازار خواهد بود. یعنی مفهوم واقعی آن ایجاد تورم است و در نهایت این تورم به نفع طلا خواهد بود نه بازار بورس و در نهایت این اقتصاد آمریکا نمی‌تواند یک خروجی مهم و با ارزش از نتیجه انتخابات آمریکا بگیرد.

شف توضیح می‌دهد که نه ترامپ و نه بایدن عصای سحر و جادو ندارند که اقتصاد خراب آمریکا را که ناشی از اقدامات نابجا در برابر شیوع بیماری کووید 19 است را ترمیم کنند. زخم و جراحتی که اقتصاد این کشور برداشته بسیار عمیق‌تر است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول