اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

قاهره: انتقال تروریست‌ها از سوریه سبب تشدید درگیری در منطقه می‌شود

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که به قاهره سفر کرده با وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

قاهره: انتقال تروریست‌ها از سوریه سبب تشدید درگیری در منطقه می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه امروز پنجشنبه با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار و درباره راهکارهای مسالمت‌آمیز حل بحران سوریه گفت‌وگو کرد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که شکری در این دیدار از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل در امور سوریه برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه قدردانی کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، در این دیدار موضع مصر در خصوص بحران سوریه بررسی شد و پدرسون از تماس‌های مستمر قاهره با طرف‌های مختلف و موضع مصر برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت قدردانی کرد.

وزیر خارجه مصر در این دیدار بر اهمیت تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه تأکید و مخالفت قاهره با هر گونه تغییر جمعیتی اجباری در سوریه را اعلام کرد.

شکری همچنین بر ضرورت مقابله قاطعانه با گروه‌های تروریستی به ویژه در سایه اقداماتی که برای انتقال تروریست‌ها به دیگر مناطق درگیری در منطقه صورت می‌گیرد، تأکید کرد و گفت که انتقال تروریست‌ها به دیگر نقاط باعث تشدید درگیری‌های منطقه‌ای و خدمت به اهداف و برنامه‌های تنگ‌نظرانه حامیان گروه‌های تروریستی می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول