اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از افتخارآفرینی دانش‌آموزان قزوینی در لیگ بین‌المللی پایا تا اهدای 300 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند

این هفته اخبار خوب بسیاری از قبیل اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوینی و افتخارآفرینی دانش‌آموزان قزوینی در لیگ علمی بین‌المللی پایا در رسانه‌های استان قزوین منتشر شد.

از افتخارآفرینی دانش‌آموزان قزوینی در لیگ بین‌المللی پایا تا اهدای 300 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این هیاهوی اخبار منفی ناشی از شیوع کرونا در جامعه، مرور اخبار خوب هفتگی رسانه‌های مختلف استان می تواند علاوه بر تقویت روحیهٔ  امید و نشاط در همشهریان، موجب تقویت روحیهٔ همدلی در آنان شود.

افتخارآفرینی دانش‌آموزان قزوینی

نخستین خبر خوب این هفته توسط نشریهٔ ثنای مینودری با عنوان افتخارآفرینی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در مسابقات لیگ علمی بین‌المللی پایا منتشر شد. در این خبر آمده است که در بزرگ‌ترین لیگ علمی دانش‌آموزان جهان اسلام که در ۳ مرحلهٔ مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد، بسیج دانش‌آموزی استان قزوین موفق به کسب یک مدال نقره در رشتهٔ علوم پایه و ۲ مدال برنز در رشته‌های کارآفرینی و علوم ریاضی شد.

اهدای 300 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوینی

از دیگر خبرهای خوب این هفتهٔ استان قزوین که توسط پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین منتشر شد، اهدای 300 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قزوینی به ارزش 40 میلیارد ریال در مرحلهٔ جدید رزمایش نهضت کمک مؤمنانه در قزوین بود. در متن این خبر آمده است: از ابتدای شروع کمک‌های مؤمنانه در استان قزوین تاکنون به همت خیرین قزوینی 1 هزار سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند این استان اهدا شده است.

تولد 700 نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ قزوین توسط خبرگزاری فارس تحت عنوان تولد 700 نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قزوین منتشر شد. در متن خبر آمده است: از سال 92 تاکنون که مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قزوین تأسیس شده است، تاکنون بیش از 4 هزار پرونده در این مرکز تشکیل و 700 نوزاد به 3 روش با هزینه‌های درمانی پایین متولد شده است. هم‌چنین در این مرکز، مسائل مربوط به تعیین جنسیت نیز انجام می‌شود و زوج‌هایی که در این روش باردار شده‌اند، به‌طور صددرصد نتیجهٔ مثبت گرفته‌اند.

اهدای 100 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند توسط خیر قزوینی

از دیگر خبرهای خوبی که این هفته در خبرگزاری فارس منتشر شد، اهدای 100 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند توسط خیر قزوینی بود. در شرایط شیوع کرونا و با توجه به ادامه تحصیل دانش‌آموزان در این شرایط از طریق نرم‌افزار شاد، برخی دانش‌آموزان به‌دلیل عدم توانایی تهیهٔ گوشی یا تبلت‌های هوشمند، از ادامهٔ تحصیل باز مانده‌اند. در این شرایط خیرین قزوینی دست به کار شده و با تهیهٔ گوشی‌های هوشمند امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان کوشا و نیازمند را فراهم کرده‌اند. در یکی از همین اقدامات نیز یکی از خیرین و نیکوکاران قزوین به تأسی از فرهنگ ایثار اجتماعی 100 دستگاه تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند منطقهٔ الموت اهدا کرده است.

روستای زیبای زیاران شهر شد

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین که توسط خبرگزاری مهر منتشر شد، خبر تبدیل روستای زیاران به شهر بود. در متن این خبر آمده است: با توجه به این‌که منطقهٔ زیاران قابلیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار زیادی دارد و یکی از درخواست‌های اصلی مردم این منطقه تبدیل این روستا به شهر بود، با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته توسط نمایندگان و موافقت وزارت کشور، این روستا به شهر تبدیل شد. منطقهٔ زیاران ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی دارد و با تبدیل این روستا به شهر، انتظار می‌رود شاهد ارتقای این ظرفیت‌ها و توسعهٔ این منطقه باشیم.

به‌کارگیری افراد دارای سوءپیشینهٔ کیفری در شهرک گلخانه‌ای بوئین‌زهرا

از دیگر اخبار خوبی که این هفته در فضای مجازی استان قزوین منتشر شد، اقدام خوب مدیریت شهرک گلخانه‌ای بوئین‌زهرا در به‌کارگیری افراد دارای سوءپیشنیهٔ کیفری بود. در متن این خبر آمده است: مدیریت این مجموعه به کلیهٔ افرادی که به‌دلیل زندانی بودن و داشتن سابقه قادر به اشتغال نیستند شغل مناسب می‌دهد، زیرا معتقد است افراد نادم نیازمند آغوش باز جامعه هستند.

ثبت 3 وقف جدید در شهرستان قزوین

از دیگر اخبار خوب این هفتهٔ قزوین که در خبرگزاری بسیج منتشر شد، خبر ثبت 3 وقف جدید در شهرستان قزوین بود. در متن این خبر به وقف 3 واحد مسکونی، تجاری و زمین در قزوین به نیات حوزه‌های بهداشت و درمان، آزادی زندانیان غیر عمد و تأمین جهیزیهٔ زوج‌های نیازمند مجموعاً به ارزش 50 میلیارد ریال اشاره شده است.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول