اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

افراسیابی: پخش برنامه «بین خطوط» از آذرماه/ برنامه‌ای با محوریت سواد رسانه‌ای

معاون امور محتوای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد،‌ گفت: برنامه «بین خطوط» برنامه ای ترکیبی در حوزه سواد رسانه‌ای است که در هر قسمت آن درباره یک موضوع صحبت می شود.

افراسیابی: پخش برنامه «بین خطوط» از آذرماه/ برنامه‌ای با محوریت سواد رسانه‌ای

«محمد صادق افراسیابی» معاون امور محتوای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره تولید برنامه «بین خطوط» توسط این معاونت و با همکاری شبکه دو سیما، گفت: برنامه «بین خطوط» که در حوزه سواد رسانه ای ساخته شده است، از آذر ماه از شبکه دو پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: «بین خطوط» برنامه ای ترکیبی است که در هر قسمت دو مهمان دارد و راجع به یک موضوع صحبت می شود. دانشجویان و استادهای حوزه ارتباطات و رسانه نیز در این برنامه حضور دارند و همان جا شبهه ها و سوال هایشان را درباره موضوعی که صحبت می شود می پرسند.

افراسیابی همچنین افزود: علاوه بر این راجع به هر موضوع یک قطعه فیلم و موشن گرافی و انیمیشن جذاب پخش می شود. شاید شبیه به برنامه بدون توقف شبکه سه باشد با این تفاوت که این برنامه بخش ویدئویی هم دارد.

وی درباره ویدئوهای پخش شده در این برنامه نیز گفت: این ویدئوها به این شکل است که اگر می خواهیم درباره سواد رسانه ای در سینما صحبت کنیم  به عنوان شاهد مثالی قطعه ای از یک فیلم سینمایی پخش می شود، اما اگر درباره مفهوم و محتوای جدیدی می خواهیم صحبت کنیم آیتم هایی در همان زمینه تولید می شود. همچنین اگر قرار است درباره بازی های رایانه ایصحبت شود، بخشی از آن بازی مورد نظر پخش می شود. در حقیقت سعی می شود با جذابیت های سمعی بصری مخاطب بیشتر با برنامه درگیر شود.

افراسیابی درباره چگونگی حضور مهمان ها در این برنامه نیز گفت: ما فراخوان هایی در دانشگاه ها منتشر کردیم و از بین دانشجوهای رشته ارتباطات و رسانه این افراد انتخاب شده و بعد از گزینش در برنامه حاضر می شوند.

وی ادامه داد: فرید محمدی مجری این برنامه است و امیریوسفی کارگردانی و تهیه کنندگی «بین خطوط» را به عهده دارد.

افراسیابی همچنین درباره سایر پروژه های این معاونت نیز گفت: ۳۰۰ محتوا در قالب موشن گرافی برای انتشار از فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی در حال تولید است که امیدواریم این محتواها هم به طور وسیع منتشر شود. امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۰ پروژه  در حوزه های مختلف برای پیشرانی در فضای مجازی طراحی کرده است که از این ۵۰ پروژه ۴ پروژه به سواد رسانه ای مربوط است و تولید ۳۰۰ محصول سواد رسانه ای یکی از اینها است.

وی در پایان نیز بیان داشت: پروژه دیگرمان تاسیس «کلینیک سواد رسانه ای» است و کارهای اولیه آن نیز انجام شده و بزودی افتتاح می شود. کلینیک مشاوره سواد رسانه ای سامانه آنلاین ۲۴ ساعته است و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه سوالات خود را درباره سواد رسانه ای در حوزه های مختلف بپرسند. در این بخش پلیس فتا، کارشناس های بانک مرکزی، حوزه علمیه قم و وزارتخانه و دستگاه های مختلف با ما همکاری می کنند و سوال های مردم در زمینه های مختلف را پاسخ می دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول