اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

90 درصد تسهیلات بانکی به 10 درصد وام گیرندگان داده شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاهد این هستیم که طی سال گذشته 980 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها داده شده که 90 درصد این تسهیلات متعلق به 10 درصد افراد وام‌گیرنده بوده‌اند و این به معنای عدم توسعه متوازن ثروت و تکاثر مال و ایجاد فقر است.

90 درصد تسهیلات بانکی به 10 درصد وام گیرندگان داده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان در حل اتاق بازرگانی اظهار کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان یک پروژه بی‌نظیر در خاورمیانه است و در دوره‌ای انجام شده که در جنگ و تحریم هستیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به استان کرمان جزو افتخارات مردم کرمان و ایران است، بیان داشت: مردم برای این آب پایدار که به استان کرمان می‌آید باید جشن بیرند زیرا این آب می‌تواند جاهای بسیاری را سیراب کند و همه باید برای این پروژه بزرگ به خود ببالند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: وزارت صمت 40 درصد تولید ناخالص و 38 درصد اشتغال کشور را دارد بنابراین نمی‌تواند نسبت به سیاست های پولی و ارزی بی تفاوت باشد بر اساس برنامه ای وزارت صمت شاهد سیاست‌های جدید صادراتی و وارداتی هستیم.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه نباید مشکلی برای صادرکنندگان به‌وجود آید و  باید مشکلات‌شان را مرتفع کنیم، افزود: همه کارخانجات استان کرمان با ثبت سفارش در وزارت صمت می‌توانند نسبت به کالاهای اولویت‌دار اقدام کنند و در شش ماهه دوم مواد اولیه به فراوانی به کشور می‌رسد و صادرات هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیارات را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برای مقابله با امضاهای طلایی باید هزینه دهیم و تخریب‌ها آغاز می‌شود زیرا منافع خیلی‌ها را به خطر می‌اندازد و آنها مقاومت می‌کنند، اما ما این کار را می‌کنیم.

وزیر صمت ابراز داشت: باورمان بر این است که هر گونه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری همراه با نمایندگان مجلس و دولت است و سعی می‌کنیم و به اجماع برسیم و بعد با درایت و شجاعت اجرا کنیم و هم اکنون در فولاد به اجماع رسیدیم و برای بسته واردات و صادرات هم گفت‌و‌گو می‌کنیم.

رزم‌حسینی ادامه داد: این را ابلاغ کردیم، معادنی که فعال نیستند یا کم‌کار کردند سه ماه فرصت دارند تا فعال شوند در غیر این صورت مدیران مجاز هستند مجوز آنها را به صورت یک طرفه لغو کنند و مزایده برای سرمایه گذاری جدید انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم، کرمانی هستم، تصریح کرد: امیدوارم مدل مقابله با فقر و جهل ادامه یابد و شاهد این هستیم که طی سال گذشته 980 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها داده شده که 90 درصد این تسهیلات متعلق به 10 درصد افراد وام‌گیرنده بوده‌اند و این به معنای عدم توسعه متوازن ثروت و تکاثر مال و ایجاد فقر است.

رزم‌حسینی با طرح این پرسش که چرا باید 2 میلیون نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان کرمان در مناطق محروم و کم‌برخوردار باشند، گفت: این در شرایطی ست که کرمان استانی صادراتی و معدنی و صنعتی است و این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد.

وی با اشاره به اجرای مناطق اقتصاد مقاومتی در استان‌های کرمان و خراسان رضوی عنوان کرد: این حرکتی که در کرمان آغاز شد و در خراسان بلوغ پیدا کرده است قابل اجرا در سراسر کشور است و هر استان که داوطلب شود نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در آنجا شکل می‌گیرد و مسؤولیت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول