اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به ونزوئلا

وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری گفت که با مقامات ونزوئلایی درباره گسترش روابط دوجانبه به رایزنی پرداخته است.

گزارش توئیتری ظریف از سفرش به ونزوئلا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اولین مقصد سفرش به سه کشور آمریکای لاتین به کاراکاس پایتخت ونزوئلا رفته بود در پایان این سفر در توئیتر نوشت: در ونزوئلا با رئیس جمهور نیکلاس مادرو، معاون رئیس جمهور رودریگز، وزیر خارجه خورخه آریزا و دیگر وزرای ونزوئلایی در خصوص گسترش روابط دوجانبه ملاقات داشتم.

وی افزود: همچنین در موسسه ساموئل رابینسون در ارتباط با تاکتیک‌های ایجاد رعب‌  آمریکا و غرب در راستای تلاش برای متوقف کردن مسیر تاریخ به سوی یک جهان پسا غربی سخنرانی کردم.

 

 

کوبا و بولیوی مقاصد بعدی سفر ظریف به آمریکای لاتین هستند. رئیس دستگاه دیپلماسی در مراسم تحلیف رئیس جمهور بولیوی به نمایندگی از ایران حضور خواهد یافت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، عنوان کرد: ونزوئلا یکی از مقاصد اصلی صدور خدمات فنی و مهندسی کشورمان است و بخش‌های خصوصی ایرانی پروژه‌های مختلفی را در این کشور اجرا کرده و یا در دست اجرا دارند. در بخش انرژی به درخواست ونزوئلا همکاری خوبی اخیرا بین دو کشور شکل گرفت و قابل توسعه است. همچنین افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای ایران در کاراکاس توسط بخش خصوصی را می‌توان از فعالیت‌های جدید در بخش تجاری روابط عنوان کرد که توسط شرکت‌های خصوصی علاقه‌مند در حال اجراست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول