اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری ترکیه در ازبکستان

وزارت توسعه نوآوری ازبکستان و شرکت JFC Enerji Yatirim Sanayi ve Ticaret A.S. ترکیه یک یادداشت تفاهم همکاری به ارزش 229 میلیون و 600 هزار دلار امضا کردند.

سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری ترکیه در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت توسعه نوآوری ازبکستان و شرکت JFC Enerji Yatirim Sanayi ve Ticaret A.S. ترکیه یک یادداشت تفاهم همکاری به ارزش 229 میلیون و 600 هزار دلار امضا کردند.

این شرکت ترکیه در زمینه تنظیم و تولید مواد غذایی، لوازم آرایش، نساجی و مصالح ساختمانی از طریق تبدیل تخم های کنف فعالیت می‌کند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکیه در سال 2019 میلادی با 26.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح دو میلیارد و 212 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 1300 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه فعالیت می کنند.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه طرح‌های بزرگی از جمله تولید فناوری‌های پیشرفته، مدرنیزه کردن زیربناهای انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می‌شود. 

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 4 مارس سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول