اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رونمایی از سامانه دادرسی الکترونیکی در همدان

رئیس کل دادگستری همدان گفت: سامانه دادرسی الکترونیکی با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی رونمایی شد.

رونمایی از سامانه دادرسی الکترونیکی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در حاشیه رونمایی از سامانه دادرسی الکترونیکی در همدان با بیان اینکه این سامانه امنیت دادرسی را افزایش می‌دهد اظهار کرد: این طرح باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت و کاهش ازدحام مراجعه‌کننده در دادگاه‌ها و دادسراها در روزهای کرونایی خواهد شد.

وی گفت: با رونمایی از این سامانه، شرایطی فراهم شده ارتباط دادگستری‌ها و دادسراها با زندان به شکل الکترونیک و بدون اعزام متهم انجام شود، به جز موارد بسیار خاص که قاضی پرونده نیاز به تحقیقات ویژه‌ای داشته باشد‌.

رئیس کل داگستری همدان ادامه داد: در اجرای دادرسی الکترونیکی، متهم در محلی که در خود زندان آماده شده، مستقر می‌شود و از آنجا به صورت مستقیم از طریق سیستم الکترونیکی با قاضی پرونده در محل کارش ارتباط گرفته و به سوالات او پاسخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه اگر متهم از زندان به دادگاه برای بررسی و تحقیقات پرونده منتقل نشود، با خطرات احتمالی شیوع کرونا بعد از بازگشت به زندان هم مواجه نشده و آلودگی را به زندان سرایت نمی‌کند.

عدالتخواه با بیان اینکه سامانه دادرسی الکترونیکی امنیت دادرسی را افزایش می دهد، عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در مرکز استان انجام می‌شود و تصمیم بر آن است در دیگر شهرستان‌ها هم که زندان دارند، به زودی و به تدریج عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: افق دید ما دادرسی الکترونیکی برای سایر پرونده‌های قضایی است و به جد پیگیریم در آینده چنین طرحی برای خدمت‌ به مردم در تمام پرونده‌های قضایی اعمال شود تا با تجهیز دادگاه‌ها و انجام تحقیقات از طریق سیستماتیک، روند رسیدگی را ارتقا بخشیم.

عدالتخواه در ادامه به شیوه اجرایی طرح معتذرین پرداخت و گفت: این طرح ابتکاری دستگاه قضایی استان با رویکرد ایجاد زمینه صلح و سازش بین طرفین پرونده‌هایی است که شاکی خصوصی دارد و چند هفته‌ای از عملیاتی شدن آن می‌گذرد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب زمینه‌ای برای فردی که نسبت به فردی دیگر عملی مجرمانه انجام داده و از کردار خود پشیمان شده فراهم می شود، تا با میل و رغبت از شاکی معذرت‌خواهی کند.

رئیس کل دادگستری همدان از مختومه شدن تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی با بهره‌گیری از طرح معتذرین خبر داد و اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم اگر افرادی به هر دلیلی مرتکب جرمی نسبت به آنان شده و حالا پشیمان هستند، عذرشان را بپذیرند تا فضای صلح، برادری و مودت در استان حاکم شود.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول