اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیرخارجه اسبق لبنان: سیاست‌ آمریکا در قبال ایران ثابت است

وزیر خارجه اسبق لبنان درباره احتمال حصول تغییراتی در روابط واشنگتن و تهران پس انتخابات آمریکا تصریح که سیاست واشنگتن از سال 1979 در قبال ایران ثابت بوده و تحریم‌های این کشور علیه ایران ادامه خواهد داشت.

وزیرخارجه اسبق لبنان: سیاست‌ آمریکا در قبال ایران ثابت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدنان منصور» وزیرخارجه اسبق لبنان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «النشره» تأکید کرد با روی کار آمدن «جو بایدن»‌ نماینده دموکرات‌ها یا پیروزی مجدد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا، سیاست‌های واشنگتن در قبال خاورمیانه شاهد تغییر نخواهد کرد.

وزیر خارجه اسبق لبنان در این خصوص گفت: «راهبرد آمریکا در جهان و سیاست خارجی این کشور با عوض شدن نام رئیس‌جمهور تغییر نمی‌کند بنابراین سیاست همان است چه جو بایدن ببرد یا دونالد ترامپ».

عدنان منصور ادامه داد: «چند اصل آمریکایی در قبال خاورمیانه وجود دارد در کنار حمایت از اسرائیل، مهم‌ترین این اصل‌ها پافشاری بر نفوذ در منطقه به خاطر منابع نفتی است. اسرائیل تحت تأثیر هویت ساکن کاخ سفید قرار نخواهد گرفت و آمریکا هیچ گونه یکپارچگی میان کشورهای منطقه را نمی‌پذیرد».

منصور همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا روابط آمریکا و ایران با اعلام نتیجه انتخابات شاهد تغییراتی احتمالی خواهد بود یا خیر تأکید کرد: «سیاست آمریکا در قبال ایران از سال ۱۹۷۹ ثابت است و این سیاست مرتبط با ماهیت رابطه با نظام اسلامی. تحریم‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد».

 وزیرخارجه اسبق لبنان در ادامه گفت، با آنکه همه ‌می‌دانند آمریکا کشورهای عربی را در بربر تل‌آویو همراهی نخواهد بلکه در مقابل آنها و در کنار تل‌آویو خواهد ایستاد، اما از آمریکا خواست که در سیاست‌های خود در قبال منطقه تجدیدنظر کند.

عدنان منصور با اشاره به این مسئله که واشنگتن همیشه در کنار تل‌آویو خواهد ایستاد، گفت: «این مسئله در ارتباط با تمام کسانی که وارد کاخ سفید شدند، ثابت بوده؛ اما آنچه ترامپ [در این خصوص] انجام داد آشکار بود زیرا او تمام پیمان‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشت و با انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه از قطعنامه‌ها تخطی کرد».

از سوی دیگر، منصور تأکید کرد که موج عادی‌سازی روابط با تل‌آویو متوقف نخواهد شد زیرا تل‌آویو و لابی‌های یهودی در آمریکا نقش بسزا و مؤثری در دولت آمریکا دارند از این رو آنها فشار خود را با کسب روابط بیشتر ادامه خواهند داد.

وزیرخارجه اسبق لبنان افزود: «عادی‌سازی روابط در لحظه به‌وجود نیامد بلکه برای آنچه در هفته‌های گذشته رخ داد، با روابط مخفیانه در سطوح امنیتی و تجاری زمینه‌سازی شده بود. در نهایت نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از یک سو با استفاده از پیشنهادهای وسوسه‌کننده و از سوی دیگر با استفاده از تحریم‌ها برای ترغیب کشورها به شناسایی اسرائیل نفوذ خود را به کار گرفت».

عدنان منصور در پاسخ به سؤالی درباره اینکه خاورمیانه در سال‌های آتی جزو اولویت‌های آمریکا نخواهد بود، توضیح داد: «توجه آمریکا منحصر به منطقه نخواهد بود. هنگامی که ما ۹۰۰ پایگاه نظامی آمریکایی در جهان می‌بینیم این بدان معناست که واشنگتن تمام جهان را جزو امنیت ملی خود می‌داند و بی‌شک خاورمیانه در رأس اولویت‌های این کشور خواهد بود و واشنگتن ‌برای در داشتن بیشتر منطقه تلاش خواهد کرد. توسعه اسرائیل نیز به نفع آنهاست».

منصور همچین مسئله مذاکرات غیرمستقیم ترسیم خطوط مزری میان بیروت و تل‌آویو پرداخت و گفت که آمریکا در این اقدام تنها واسطه است؛ اما لبنان انتظار ندارد که کسی توقع ندارد که واشنتگن از حقوق لبنان دفاع کند زیرا این کشور با تل‌آویو ائتلافی مستحکم دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول