اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیمه‌ها سریع‌تر دیه‌ها را پرداخت کنند/ لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از تصادفات ساختگی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم اقدام به موقع شرکت های بیمه در پرداخت خسارات تأکید کرد.

بیمه‌ها سریع‌تر دیه‌ها را پرداخت کنند/ لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی از تصادفات ساختگی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمعی از مدیران و مسئولین شرکت‌های بیمه فعال در استان هرمزگان با علی صالحی رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: مردم به امید جبران خسارت به بیمه ها مراجعه می کنند و این مسأله پاسخگویی سریع مسئولین و کارکنان بیمه ها را می طلبد تا با تسریع در رسیدگی ها و تشکیل پرونده برای خسارت دیدگان در کوتاهترین زمان ممکن به حقوق آنها رسیدگی و از آلام آنها کاسته شود.

علی صالحی با اشاره به نارضایتی های موجود و انتقاد از تأخیر در پرداخت مبالغ بیمه و عدم انجام تعهدات توسط شرکت های بیمه در پرداخت کامل خسارت و مطالبات مردم افزود: ضرورت دارد به منظور حفظ حقوق عامه و بیت المال ،  شرکت‌های بیمه با در نظر گرفتن مدت زمان قانونی در پرداخت از تحمیل خسارات و آسیب‌های بعدی پیشگیری کنند.

از درگیری‌های ذهنی خسارت دیدگان بکاهید

وی یادآور شد: فشار روحی و روانی ناشی از ایجاد حوادث و خسارات بر روی خسارت دیدگان ایجاب می کند با رعایت قوانین و مقررات به گونه ای اقدام شود که از درگیری های ذهنی مراجعان کاسته شود و با عمل به وظایف تعریف شده، علاوه بر پرداخت دیونی که در تعهدات بیمه می‌باشد، این مبالغ در زمانی مناسب به بیت المال و مردم پرداخت شود.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان همچنین در راستای جلوگیری از تضییع حقوق بیمه ها ، رسیدگی دقیق و با حساسیت ویژه در جریان کارشناسی تصادفات خصوصاً تصادفات موتورسیکلت‌ها را خواستار شد و بر لزوم افزایش کیفیت کارشناسی‌ها با تشکیل بانک اطلاعاتی از تصادفات ساختگی و همچنین سوانح و حوادث ناشی از ایمنی محیط کار تأکید کرد.

استفاده از مؤسسات داوری در پرونده های مربوط به بیمه و زمینه سازی برای تشکیل شورای حل اختلاف بیمه از دیگر سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار بود.

وی در این خصوص تأکید کرد:استفاده از نظریات مؤسسات داوری و رسیدگی توسط شورای حل اختلاف بیمه با نگاه تخصصی به موضوعات مرتبط، می تواند در کاهش اطاله دادرسی در انواع پرداخت های بیمه ای از جمله بیمه درمانی و غیر درمانی مؤثر باشد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول