اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سواد رسانه‌ای معیار انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات باشد

عضو هیئت‌مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران از مدیران مسئول رسانه‌های کشور خواست در انتخابات هجدهمین دوره هیئت نظارت بر مطبوعات، سواد رسانه‌ای را به‌عنوان مهم‌ترین معیار برای انتخاب نماینده خود مدنظر قرار دهند.

سواد رسانه‌ای معیار انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات باشد

سجاد خسروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: متخصصان و مدرسان حوزه سواد رسانه‌ای این روزها تلاش می‌کنند تا بتوانند مهارت سواد رسانه‌ای را در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه کنند.

وی افزود: در این میان نقش و کارکرد رسانه‌های رسمی و توجه آنان به ملزومات سواد رسانه‌ای در تولید محتوا و نشر آن، بسیار مهم است.

این مدرس دانشگاه در رشته ارتباطات معیار سنجش رسانه‌ها را میزان توجه آنان به معیارهای سواد رسانه‌ای دانست و ادامه داد: رسانه‌ای که در تولید محتوا و نشر آن به تمام ملزومات و معیارهای سواد رسانه‌ای توجه داشته باشد باید موردحمایت و تشویق تمامی بخش‌های کشور قرار گیرد.

خسروانیان اضافه کرد: بسیاری از رسانه‌های کشور در تولید محتوا به معیارهای سواد رسانه‌ای توجه ندارند که همین مسئله چالش‌های بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نامزدهای هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه در هیئت نظارت بر مطبوعات بیان داشت: به نظر می‌رسد در بین نامزدها اشخاصی هستند که در طول دوران مدیریت خود بیشتر به آموزه‌های سواد رسانه‌ای پایبند بودند.

خسروانیان اظهار داشت: بیژن مقدم یکی از اشخاصی است که علاوه بر اینکه دارای کارنامه درخشانی در حوزه رسانه است در طول مدت فعالیت حرفه‌ای خود چه به عنوان خبرنگار و چه به عنوان مدیر مسئول همواره به چارچوب‌ها و معیارها و ملزومات سواد رسانه‌ای توجه داشته و هیچ‌گاه از ابزار زرد و روش‌های غیراخلاقی برای جلب مخاطب استفاده نکرده است.

عضو حیات مؤسس انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: اگر مدیران مسئول رسانه‌ها در انتخابات پیش رو بر اساس میزان توجه نامزدها به معیارهای سواد رسانه‌ای به افراد رأی دهند، قطعاً فرد منتخب در هیئت نظارت بر مطبوعات نقش‌آفرینی و عملکرد بهتری خواهد داشت و قدرت و دامنه نفوذ رسانه‌های زرد در کشور کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول