اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عده‌ای با نگاه به بیرون، کشور را دچار عقب‌ماندگی کرده‌اند

امام جمعه شهرکرد گفت: کلیددارانی که با برقراری ارتباط با بیگانگان و دادن امتیازات بسیار به ‌آن‌ها نه تنها نتوانستند دستاوردی برای کشور داشته باشند، عقب‌ماندگی بسیاری را نیز بر کشور تحمیل کردند.

عده‌ای با نگاه به بیرون، کشور را دچار عقب‌ماندگی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز حجت الاسلام محمدعلی نکونام در سخنان آیین «پیام جمعه»، اظهار داست: مستکبرین و کج‌اندیشان برای تامین منافع خود درگیری‌های فکری را بین مردم رواج می‌دهند و با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) قصد اسلام ستیزی و اسلام هراسی دارند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به دین کامل و تمام شده اسلام برای همه‌ ادیان خاطرنشان کرد: مسلمانان در این شرایط باید بیدار باشند و منطقی برخورد کنند تا دین اسلام که با ولایت امام علی(ع) به کمال رسیده با پیروی از اسلام ناب محمدی و قرآن کریم آماده برای برافراشتن پرچم عدل مهدوی در سراسر عالم شود.

نکونام با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات کشور تکیه بر درون‌گرایی است، افزود: برخی از مردم و نخبگان و گروه‌های دانش بنیان و گروه‌های جهادی به این امر اهتمام ویژه داشتند و آثار درون گرایی و جهاد علمی مشهود است.

 وی در ادامه اظهار داشت: دسته‌ی دیگر کلیددارانی هستند که راه میانه را انتخاب کردند و با برقراری ارتباط با بیگانگان و دادن امتیازات بسیار به ‌آن‌ها نه تنها نتوانستند دستاوردی برای کشور داشته باشند بلکه عقب‌ماندگی بسیاری را بر کشور تحمیل کردند.

نکونام به هر دو گروه یادآوری کرد که این اقدامات همیشه در پس پرده نخواهد ماند و به زودی قضاوت می‌شوند و در ادامه گفت: افرادی که در زمینه درون‌گرایی فعالیت می‌کنند و با این کار باعث پیشبرد کشور می‌شوند باعث شده‌اند این خلاقیت‌ها و تولیدات به خارج از کشور صادر شوند و اعجاب بیرونی به همراه داشته باشند پس با وجود ناهماهنگی‌ها سست نشوند و با اقتدار ادامه دهند.

وی از افرادی که امور کشور را شرطی کردند و دل به سیاست‌های خارج از کشور بسته‌اند خواست از راهی که می‌روند بازگردند و همچنین هشدار داد: با دل کندن از بیگانگان این زمان باقی مانده از دولت را به فرصت تبدیل کرده و با توبه از مواضع ضد دین خود برای تقویت پایه‌ها تلاش کنند.

نکونام در ادامه گفت: اینکه عده‌ای منتظر انتخابات امریکا هستند و ثبات درون را تضعیف کردند خیانت به انقلاب است و برای ملت ما تاسف بار است که امور کشور را به قدرت‌های پوشالی گره بزنیم و نامش را صلح حسنی بگذاریم که قیاسی باطل است و کفری بیش نیست باید با استقلال تمام بتوانیم اهداف کشور را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که اینجانب می‌کنم براساس مصلحت و وظیفه است و به مواضع سیاسی افراد ربطی ندارد چرا که با ورود هیئت اعزامی وزیر کار به استان با اصل کار بسیار موافق بودم و رصد استان‌ها به صورت میدانی بسیار مفید است اما باید کارآیی افزایش پیدا کند.

وی در آخر افزود: مطالبات من از مسؤولین استانی برای فعال‌تر شدن و پیشرفت این استان بود و نباید افراد و رسانه‌ها با بازی‌گری‌ها و مواضع منفعت‌طلبانه استان را قربانی کنند و بر مشکلات استان بیفزایند.

انتهای پیام/3339/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول