اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سنت‌هایی که کرونا را رشد می‌دهد/فقر فرهنگی در برگزاری مجالس ترحیم کهگیلویه

امام جمعه دهدشت گفت: برگزاری مراسم ترحیم آنچنانی معنایی ندارد تا کی باید شاهد چنین مسائلی باشیم که نتیجه آن جز ضرر به جامعه نیست.

سنت‌هایی که کرونا را رشد می‌دهد/فقر فرهنگی در برگزاری مجالس ترحیم کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در نشست اضطراری شورای سلامت شهرستان از فقر فرهنگی به یکی از عمده دلایل شیوع کرونا نام برد و اظهار داشت: این واقعیت را بپذیریم که فقر فرهنگی در برگزاری برخی مراسمات استان ما مشهود است و منجر به بالا رفتن آمار مبتلایان می‌شود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: برگزاری مراسم ترحیم آنچنانی معنایی ندارد تا کی باید شاهد چنین مسائلی باشیم که نتیجه آن جز ضرر به جامعه نیست.

وی ادامه داد: گاهی می‌بینیم برخی مسؤولان هم در ترویج چنین رسوماتی همراهی دارند و کلیپ‌هایی از شلوغی جمعیت شرکت کننده در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند! این تأمل برانگیز است.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با کرونا می‌بایست از قوه قهریه استفاده کرد، افزود: تجربه چندین ماهه نشان داد رفتار مسالمت آمیز در مقابله با این بیماری کشنده نتیجه بخش نیست.

امام جمعه دهدشت با انتقاد از دوگانگی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ضرورت باز بودن مدارس در چیست؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر فعالیت آموزش و پرورش یک سال مجازی باشد.

وی گفت: پرهیز از کاری که به دیگران ضرر برساند از مصادیق تقوای الهی است همه باید مروج و مبلغ سلامت جامعه باشیم.

وحدانی‌فر در محور دوم سخنانش به سیاه‌نمایی‌ها در دیشموک اشاره کرد و گفت: عده‌ای دوربین به دست روانه این بخش می‌شوند و هر اتفاقی را بهانه زیر سوال بردن نظام اسلامی می‌بینند، این چه وضعی است؟ شورای تأمین اجازه حضور به این افراد را ندهد و با تولید کنندگان کلیپ‌ها برخورد کند.

وی ادامه داد: اینکه برخی از مردم به اختیار خود زندگی در روستا را پذیرفته و مدل زندگی این چنینی را می‌پسندند در حالی که در شهرها ملک و سرمایه دارند ربطی به نظام ندارد آسیب‌های اجتماعی دیشموک ناشی از فقر مالی نیست برخی بیش از حد روی این قضیه مانور می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تأکید کرد: انتشار کلیپ از فقرنمایی دختران و زنان دیشموک توهین به مردم این دیار است.


انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول