اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود سامانه بارشی به کشور و هشدار آبگرفتگی معابر/ باد شدید و باران فرداشب در تهران

‌مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز آینده 17 آبان، نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا شب در برخی ساعات بارش باران و وزش باد شدید در پایتخت داریم،

ورود سامانه بارشی به کشور و هشدار آبگرفتگی معابر/ باد شدید و باران فرداشب در تهران

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده گستره سامانه بارشی غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس و دامنه جنوبی البرز در استان های البرز، قزوین و تهران را دربرمی‌گیرد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز نیز در شمال غرب کشور، شمال کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران داریم.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۷ آبان با نفوذ جریانات سرد شمالی در سواحل خزر، در گیلان و مازندران نیز بارش ها آغاز می‌شود؛ در این روز در گیلان و مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش ها شدت بیشتری دارد و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: از امروز تا یکشنبه هفته آینده رگبار و رعدوبرق و وزش باد موقت و کاهش دما در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در پنجشنبه و جمعه و در سایر مناطق شنبه و یکشنبه خواهد بود که احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و احتمال برخورد صاعقه در استان های جنوبی وجود دارد و توصیه می شود عدم اتراق در کناره مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تردد جاده ای در دستور کار باشد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۸ آبان علاوه بر مناطقی که در گلستان خراسان شمالی شمال خراسان رضوی نیز بارش پراکنده و وزش باد داریم.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه ۱۹ آبان در نوار شمالی کشور کاهش بارش داریم و فعالیت سامانه در غرب و جنوب غرب کشور گسترش می‌یابد.

وی گفت: در استان های لرستان، جنوب ایلام و غرب کردستان میزان بارش قابل توجه در روز یکشنبه در روز دوشنبه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پیش بینی می شود و بعد از ظهر سه شنبه ۲۰ آبان با کاهش فعالیت این سامانه در غرب کشور در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و همچنین غرب سواحل خزر بارش پیش‌بینی می‌شود.

* کاهش دما تا ۵ درجه در سواحل خزر و تا 7 درجه در شرق و شمال شرق

ضیائیان ادامه داد: روز آینده و یک شنبه ۱۸ آبان در سواحل خزر کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه خواهیم داشت،همچنین در دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر در دو روز آینده مواج است، گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش رو در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

* باد شدید و باران در تهران از فرداشب

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا شب در برخی ساعات بارش باران و وزش باد شدید در پایتخت داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۲ درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول