اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مشکلات قابل حل سیستان و بلوچستان را به تحریم‌ها گره نزنید

نماینده ولی فقیه در استان سیستان ‌و بلوچستان گفت: بسیاری از مشکلات این استان، در خود استان قابل حل است و یا با پیگیری مسؤولان استان می‌توان آنها را رفع کرد و ربطی به تحریم یا انتخابات آمریکا ندارد.

مشکلات قابل حل سیستان و بلوچستان را به تحریم‌ها گره نزنید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز در مصلای قدس زاهدان یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ آحاد جامعه از بلایا و مشکلات را دعا، توبه و طلب آمرزش گناهان از خداوند متعال معرفی کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به گرفتاری‌های متعدد در جامعه از جمله تحریم‌های ظالمانه، مشکلات اقتصادی و معیشتی و ویروس کرونا ضمن تاکید بر انجام اقدامات لازم برای مقابله با این مسائل، گفت: اما آن چه مهم است این که دست به دعا برداریم و به درگاه خداوند تضرع کنیم و با توبه از گناهان فردی و جمعی، توبه و مناجات در خلوت و هم‌چنین در مراسم‌های جمعی از جمله دعای کمیل، توسل و ندبه برای حل مشکلات دعا کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به دو جابجایی در هفته گذشته در استان، در نیروی انتظامی و سپاه سلمان و هم‌چنین سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم و شهدایی که مایه اقتدار، افتخار و عزت میهن شدند و ضمن تشکر از همه تلاش‌گران نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی خصوصا سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی، تصریح کرد: این عزیزان با حفظ امنیت، حجت را بر همه مردم و مسئولان تمام و زمینه هر گونه فعالیت علمی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی را فراهم کردند و حالا نوبت مسئولان است که باید با مدیریت قوی‌تر و تلاش و برنامه ریزی بیشتر با کمک اقشار مختلف مردم، برای رشد علمی و اقتصادی استان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد: بسیاری از مشکلات، در خود استان قابل حل است و یا با پیگیری مسئولان استان می‌توان آنها را رفع کرد و ربطی به تحریم یا انتخابات آمریکا ندارد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: هر کس در انتخابات آمریکا، رئیس جمهور شود از جبهه دشمن و به دنبال دشمنی است و نباید نگاه‌مان به آنها باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به رشد چشمگیر فرزندان ایران اسلامی در ساخت موشک، پهپاد و هواپیماهای نظامی در پرتو هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا عنوان داشت: با هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و عمل به اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تولید داخلی و رسیدگی به جوانان امکان رشد عرصه اقتصادی نیز وجد دارد و خلأها در نتیجه کم‌کاری و کم‌توجهی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به افتتاح طرح انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی و کرمان و یزد ضمن این که این اقدام را نویدبخش دانست اما نسبت به اجرا نشدن این طرح‌ها برای خود استان سیستان‌وبلوچستان گلایه کرد و عنوان داشت: چرا این طرح‌ها برای این استان که از لحاظ آب دچار مشکل است، تصویب نمی شود یا اگر تصویب شده چرا اجرا نمی شود و این کم‌کاری مربوط به مسئولان سابق استان است و می‌بایست نسبت به این موضوع توجه می‌داشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان، ضمن ارج نهادن به پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان استان و توجه مسئولان قوه مجریه و مقننه به استان در نتیجه تاکیدات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی در استان در آستانه اجرا است ولی این پروژه‌ها باید بیشتر، بهتر و سریع‌تر انجام شوند.

انتهای پیام/3139/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول