اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاشمر به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت بحرانی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: بر اساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا، کاشمر در وضعیت بحرانی قرار دارد.

کاشمر به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کاشمر،  محمدجواد یزدانی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید مدرس(ره) با ظرفیت کامل و یکی از بخش‌های بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر از بیماران بستری مبتلا به کرونا مراقبت می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با ابراز تأسف از بی‌توجهی برخی از مردم به شرایط و وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان افزود: عده‌ای بدون در نظر گرفتن این شرایط، اقدام به برگزاری مجالس تعزیه، عروسی، جشن تولد و دورهمی به‌صورت خانگی در نقاط شهری و روستایی می‌کنند، که این مهم علاوه بر تشدید شرایط و افزایش تعداد مبتلایان، باعث به خطر افتادن جان افراد شرکت‌کننده در این مراسم‌ها می‌شود.

 وی بابیان اینکه باوجود همه هشدارها و توصیه‌ها همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌های کاشمر در هفته‌های اخیر هستیم، ابراز کرد: نیمی از افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های کاشمر از ساکنین روستاهای این شهرستان هستند، که باوجود اطلاع‌رسانی‌ها و توصیه‌های پزشکان متخصص در بسیاری از روستاها شاهد کمک به انتقال و انتشار ویروس با برگزاری مراسم‌های تعزیه و عروسی هستیم.

یزدانی با اشاره به اینکه به خاطر خودخواهی و سهل‌انگاری برخی از افراد در عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، ظرفیت بیمارستان‌های کاشمر از بیماران کرونایی تکمیل‌شده است، یادآور شد: متأسفانه تعداد زیادی از پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان و بالأخص نیروهای کادر درمان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به پذیرش بیماران کرونایی از شهرستان‌های کوهسرخ و خلیل‌آباد در بیمارستان کاشمر گفت: برابر بررسی‌های انجام‌شده، 50 درصد بستری‌شدگان ساکن مناطق روستایی و 25 درصد هم ساکن محله خیابان قائم کاشمر هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول