اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسیر فلسطینی پس از پیروزی در کارزار اعتصاب غذا:رژیم اشغالگر را رسوا کردیم

ماهر الاخرس اسیر فلسطینی پس از پیروزی در کارزار اعتصاب غذای 103 روزه خود گفت که در مبارزه پیروزمندانه خود علیه سیاست بازداشت اداری رژیم صهیونیستی، این رژیم را رسوا کرد و خشم ملت فلسطین به زودی به انتفاضه مبدل می‌شود.

اسیر فلسطینی پس از پیروزی در کارزار اعتصاب غذا:رژیم اشغالگر را رسوا کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که از ۱۰۳ روز پیش در اعتراض به حکم بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده بود، پس از موافقت رژیم صهیونیستی با آزادی او در ۲۶ نوامبر جاری دست از اعتصاب غذا کشید و مدت زمان باقیمانده تا آزادی خود را برای درمان در بیمارستان سپری می‌کند.

انجمن فلسطینی«نادی الاسیر» در بیانیه‌ای گفت: «پس از گذشت ۱۰۳ روز از کارزار دلاورانه اعتصاب غذای ماهر الاخرس اسیر مبارز فلسطینی، اراده این زندانی بر ظلم زندانبانان پیروز شد.»

بر اساس این بیانیه، مبارزه اسیر فلسطینی بار دیگر موضوع بازداشت‌های خودسرانه رژیم صهیونیستی را برجسته کرد به خصوص که به موازات اعتصاب غذای ماهر الاخرس، ملت فلسطین در هر کجا با او اعلام همبستگی کردند و بالاخره در شرایطی که حال این مبارز فلسطینی رو به وخامت شدید نهاده بود و با اعمال فشارهای شدید بر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به بازداشت اداری این اسیر، با آزادی او موافقت شد.

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه مقاومت اسطوره‌ای اسیر فلسطینی و تلاش‌های طرف‌های مختلف فلسطینی و همچنین اعضای عرب کنست مسئولین رژیم اشغالگر متعهد شدند که این اسیر را در بیست و ششم نوامبر 2020 آزاد کند و دیگر مدت بازداشت او را تمدید نکند و مدت باقیمانده تا آن روز را برای درمان در بیمارستان سپری کند.

بر اساس این بیانیه، الاخرس از امروز جمعه ششم نوامبر 2020 تصمیم گرفته است که به اعتصاب غذای خود پایان دهد و بدین ترتیب تو یک پیروزی بزرگ بر زندانبانان و رژیم اشغالگر اسرائیل به دست آورده است که این پیروزی مکمل پیروزی های پیشینی است که دیگر مبارزان در رویارویی با سیاست بازداشت اداری و خودسرانه به دست آوردند.

الاخرس هم به نوبه خود از همه کسانی که در این مدت در کنار او ایستاده و از اعتصاب غذایش حمایت کردند قدردانی کرد و گفت که به نیابت از ملت فلسطین و اسرای فلسطینی به این کارزار ورود کرده بود.

این اسیر فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «ملت مظلوم فلسطین کشته و زندانی می‌شوند و کسی جویای حال آنها نمی‌شود.»

الاخرس تاکید کرد: «ما رژیم اشغالگر را با ورود به اعتصاب غذا علیه سیاست بازداشت اداری رسوا کردیم.»

او ادامه داد:«می‌دانیم که اگر یک اسرائیلی دست به این اعتصاب زده بود دنیا برای او به پا خاسته بود و ننشسته بود.»

الاخرس گفت: «کسی که زندان را تجربه نکرده باشد چیزی را در زندگی‌اش تجربه نکرده است. مرگ از زندان‌های رژیم اشغالگر آسان‌تر است.»

اسیر فلسطینی تاکید کرد: «خشم و غضبی که رژیم اشغالگر در دل‌های ما کاشته است به زودی به یک قیام و انتفاضه تبدیل خواهد شد.»

«محمد برکه» رئیس کمیته پیگیری امور اسرای فلسطین نیز در گفت‌وگو با المیادین گفت: «نبرد الاخرس یک پیروزی بود. او با مقاومت اسطوره‌ای خود جنایات رژیم اشغالگر را رسوا کرد.»

ماهر الاخرس ۴۹ ساله اهل شهرک سیله الظهر جنین از ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ در مخالفت با بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده بود. در این مدت دادگاه‌های رژیم صهیونیستی به رغم وخامت وضعیت سلامت الاخرس و درخواست نهادهای بین المللی و حقوقی با توقف سیاست بازداشت اداری، با آزادی او مخالفت می‌کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول