اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب‌الله، تحریم‌های آمریکا علیه وزیرخارجه سابق لبنان را محکوم کرد

جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در وضع تحریم‌ علیه وزیر خارجه سابق لبنان را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور دانست.

حزب‌الله، تحریم‌های آمریکا علیه وزیرخارجه سابق لبنان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در وضع تحریم‌ علیه «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق لبنان را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور دانست.

بنا به گزارش شبکه المنار لبنان، حزب‌الله جمعه‌شب در واکنش به این تحریم‌ها، آن را «تصمیم سیاسی صرف و مداخله آشکار و مبتذل» در امور داخلی لبنان دانست و تأکید کرد: «ایالات متحده آمریکا که خود حامی تروریسم و افراط گرایی در جهان است، دولتی است که از فساد و فاسدان و دولت‌های دیکتاتور در جهان حمایت نیز حمایت و با انواع ابزارها از آن‌ها محافظت می‌کند لذا آخرین کسی باید باشد که از مبارزه با فساد صحبت می‌کند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «آمریکا از قوانین داخلی خود از جمله قوانین مقابله با تروریسم و فساد برای بسط سیطره و نفوذ خود در جهان استفاده می‌کند. این کشور از این قوانین علیه هر کشور، حزب، جریان و یا هر شخص آزاده‌ای و شریفی استفاده می‌کند که تن به سیاست‌های آن نمی‌دهد، دستور العمل‌های [دیکته شده] آن را اجرا نمی‌کند و با طرح‌های آن‌ها که به دنبال فتنه‌افروزی، تجزیه و ایجاد درگیری‌های داخلی و منطقه‌ای است، مخالفت می‌کند».

حزب‌الله لبنان هدف از تحریم‌های آمریکا علیه جبران باسیل، رئیس حزب جریان ملی آزاد را تلاش برای تسلیم کردن این حزب در برابر شرایط و دیکته‌های آمریکا علیه لبنان دانست.

حزب الله لبنان در بیانیه خود از جریان ملی آزاد حمایت کرد و گفت که این جنبش در کنار این جریان و رئیس آن ایستاده و با او ابراز همبستگی می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از ظهر امروز در بیانیه‌ای مدعی شده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، «جبران باسیل»، رئیس «جریان ملی آزاد» و عضو پارلمان لبنان را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۱۸ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

واشنگتن بدون ارائه هیچ مستنداتی آقای باسیل را به «فساد» متهم کرده است. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «فساد نظام‌مند در نظام سیاسی لبنان که باسیل مصداق آن بوده به از بین رفتن بنیان‌های دولتی موثر که به نفع مردم باشد کمک کرده است.»

وی اضافه کرد: «این تحریم، بیشتر نشان می‌دهد که ایالات متحده از فراخوان ادامه‌دار مردم لبنان برای اصلاحات و مسئولیت‌پذیری حمایت می‌کند.»

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم به دنبال اعلام تحریم‌ها مدعی شد، آنچه فساد جبران باسیل نامید، به اقدامات «ثبات‌زدای» حزب‌الله در منطقه کمک کرده است. او گفت که چنین فردی شایسته این نیست که وارد خاک ایالات متحده آمریکا شود.

ایالات متحده آمریکا طی بیش از یک سال گذشته برای مقابله با حزب‌الله لبنان و تضعیف این جنبش در برابر صهیونیست‌ها، آن را «تروریستی» خوانده و تحریم‌هایی را علیه این جنبش مقاومت وضع کرده است.

جبران باسیل در واکنش به این تحریم‌ها و ادعاهای آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: «نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده و وعیدها مرا اغوا کرده است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول