اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در ۲۷۰ روز باقی‌مانده با دولت دوازدهم چه کنیم؟!

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: راهی که می‌تواند در شرایط کنونی چرخ‌های رونق کشور را به راه اندازند، در گام اول هم‌افزایی مجامع نخبگانی و دانشگاهی با محوریت نمایندگان دغدغه‌مند مجلس فرای تمامی دعواها و رفتارهای سیاسی و به دور از هر حرکت پوپولیستی است.

در ۲۷۰ روز باقی‌مانده با دولت دوازدهم چه کنیم؟!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، داوود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در یادداشتی به بایسته‌های دولت دوازدهم در روزهای باقیمانده خود اشاره کرد.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

چگونگی مواجهه با دولت دوازدهم که با بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی‌های محرز شده، اوضاع و احوال اقتصادی کشور را بدین جا کشانده و برای حل مشکلات همچنان چشم به خارج از کشور دوخته، دغدغه بسیاری از دلسوزان انقلاب است. گروهی معتقد به پایان زودتر از موعود دولت هستند و در صحنه عمل، با طرح استیضاح و عزل دنبال می‌کنند تا هر چه زودتر روحانی را از اریکه قدرت به زیر کشند؛ گروه دیگر با طرح استیضاح آن هم تنها چند ماه مانده به پایان دولت مخالفند و تنها راه پیش‌رو را صبر می‌دانند؛ بخشی دیگر ناامید از کارگزاران فعلی، همچون دولتی‌ها چشم به انتخابات آمریکا و پایان شمارش آراء دارند تا بلکه با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا گشایشی در فضای کشور ایجاد شود؛ و دسته‌ای دیگر هم عملاً راه حلی جز فحاشی و هتک حرمت رئیس‌جمهور سراغ ندارند و از هیچ فرصتی برای ابراز عصبانیت‌شان نمی‌گذرند.

اما فی الواقع به نظر می‌رسد که هیچ کدام از راه‌های مرور شده در بالا نمی‌تواند راه حلی راهگشا برای حل مشکلات کشور باشد و در عمل حاصلی جز حواشی و معطلی بیشتر امکانات و ظرفیت‌های کشور نخواهد داشت.

نگارنده معتقد است آن راهی که می‌تواند در شرایط کنونی زخم‌های ملت را التیام داده و چرخ‌های رونق کشور را به راه اندازند، در گام اول هم‌افزایی مجامع نخبگانی و دانشگاهی با محوریت نمایندگان دغدغه‌مند مجلس شورای اسلامی فرای تمامی دعواها و رفتارهای سیاسی و به دور از هر حرکت پوپولیستی و در گام دوم احصاء اولویت‌های اساسی مردم و کشور در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ و امنیت (این اولویت‌ها هم‌اکنون در مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده است) و سپس پیگیری مسائل در سطوح مختلف کشور و مطالبه‌گری و به میدان آوردن مسئولان مربوطه با نگاهی دلسوزانه و از موضع همراهی.

در این خصوص هر نماینده مجلس می‌تواند یکی از مسائل کشور را انتخاب کرده و به صورت جد به پیگیری آن مشغول شود و با مطالبه مداوم و استفاده از ابزارهای نمایندگی، مسئولان مربوطه را برای حل مشکلات به خط کرده و موانع و مشکلات را برطرف سازد. اگر تنها 90 نفر از 290 نماینده مجلس پا به کار چنین طرحی شوند و بر مسائل مهم و اولویت‌داری چون اصلاح نظام مالیاتی، مبارزه با قاچاق، اصلاح نظام بودجه‌ریزی، مسئله مسکن، مسئله جمعیت، مسئله ازدواج و بهبود شرایط کسب و کار و کنترل قیمتها یا مصادیقی مانند صنعت نساجی، فرش، چرم، معدن، نفت و پتروشیمی، خودرو، تامین کالاهای اساسی و...متمرکز شوند، می‌توان با کمک نهادهای انقلابی و مسئولانِ دلسوزی که فارغ از سلایق سیاسی در ادارات و سازمان‌های کشور مشغول به کار هستند، تا پایان همین دولت حداقل چند مسئله اساسی و اولویت‌دار از مسائل کشور را به سرانجام رساند.

در این مسیر نخبگان، مجامع دانشگاهی، بسیجیان و هر فرد دغدغه‌مند دلسوزی می‌تواند در پای کار آوردن نماینده و فعال کردن او با مطالبه‌گری هدفمند کمک کند و پس از به میدان آمدن نماینده نیز او را به جهت محتوایی، راهبردی و رسانه‌ای در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز یاری رساند.

با قاطیعت می‌توان گفت آنچه که بیان شد در روزهای پایانی دولت دوازدهم و حتی در دولت‌های آینده تنها راه‌حل سامان دادن به وضعیت کشور است چرا که آنقدر حجم کارهای ناتمام و آغاز نشده در کشور ما زیاد است که جز با به میدان آمدن تمامی دلسوزان و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های کشور به جایی نخواهیم رسید. آن دسته از دوستان و دلسوزانی که به رغم تذکر صریح رهبر معظم انقلاب به دنبال استیضاح یا مناظره بر سر آن هستند نیز بدانند که صرف انرژی در این مسیر جز هدر دادن وقت و عمر نیست؛ انقلابیگری داد و بیداد و سخنرانی و توییت زدن نیست اگر کسی در سینه درد مردم، انقلاب و ایران را دارد بسم‌الله برای حل یک مسئله پیش‌قدم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول