اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس‌جمهور پیشین تونس: اتحادیه عرب لاشه‌ای بد بو شده است

رئیس‌جمهور پیشین تونس گفت، اتحادیه عرب پس از آنکه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد، به لاشه مردار تبدیل و دفن شده است.

رئیس‌جمهور پیشین تونس: اتحادیه عرب لاشه‌ای بد بو شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در گفت‌وگویی با بخش عربی «المرکز الفلسطینی للاعلام» گفت، اتحادیه عربی که با عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مخالفت نکرد به پایان خط رسیده است.

وی افزود، مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی تا کنون چنین وضعیت سختی را تجربه نکرده و وی احساسات فلسطینی‌ها در قبال کشورهای عربی را درک می‌کند.

المروزقی درباره وضعیت کنونی کشورهای عربی گفت: برخی کشورهای عربی در شرف فروپاشی هستند، برخی دیگر وارد دنباله‌روی مستقیم از (رژیم) اشغالگر اسرائیل و آمریکا و غیره شده‌اند و اکثر کشورهای عربی در وضعیت از هم پاشیدگی قرار دارند.

وی در اشاره به موضع کنونی در قبال اتحادیه عرب اعلام کرد، این اتحادیه مدتهاست به پایان خط رسیده و همه کشورهای عربی این را می‌دانند، اتحادیه عرب از قدیم توسط وزارت خارجه مصر اداره شده است؛ این نهاد زمانی که کشورهای مورد احترام، ریاست [دوره‌ای و سالانه] آن را نپذیرفتند، دفن شد.

المرزوقی افزود: لاشه‌ای که نام آن اتحادیه عرب است بوی بدی می‌دهد، این نهاد سازش را محکوم نمی‌کند؛ من آن را مرده می‌دانم.

وی در خصوص کشورهای عربی که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند، گفت، هر نظام سیاسی، مشروعیت خود را از موفقیت‌های اقتصادی، تاریخی یا حمایت خارجی کسب می‌کند، هر کسی به سمت عادی‌سازی با رژیم اشغالگر روی می‌آورد می‌داند که مشروعیت تاریخی و سیاسی و دموکراتیک نخواهد داشت.

المرزوقی در ادامه با اشاره به سودان تأکید کرد، ملت‌ها در کشورهایی که به سازش روی آورده‌اند با این موضوع مخالف هستند و مورد باج‌خواهی قرار گرفته‌اند.

وی در پیامی به اهالی نوار غزه و کرانه باختری هم گفت، گزینه‌ای در برابر شما جز مقاومت و مقابله با رژیم اشغالگر وجود ندارد و باید به آن ادامه داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول