اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ابهام در اجاره باغ خیابان فرشته سازمان راهداری/ نبود شفافیت مالی درباره 3 باب ساختمان

مجتمع فرشته سازمان راهداری از بهمن 95 به مدت ۳ سال با مال الاجاره سالانه‌ 3 میلیارد تومان تحویل مستأجر شده است اما مستاجر فقط 1.2 میلیارد تومان به حساب سازمان راهداری واریز کرد که آن هم به مطالبات تعاونی کارکنان رسید.

ابهام در اجاره باغ خیابان فرشته سازمان راهداری/ نبود شفافیت مالی درباره 3 باب ساختمان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بر اساس صورت مالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در مواردی که ذکر می‌شود الزامات قانونی و مقرراتی مراعات نشده است و یا به دلیل عدم ارائه مستندات کافی حصول اطمینان از رعایت آنها برای سازمان حسابرسی محرز نشده است.

* عدم ارائه اسناد مالکیت ۲۱۱ باب ساختمان سازمان راهداری

تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی مورخ 1397/7/3 صاحبان سهام، با توجه به موارد مندرج در بندهای ۴ الی ۱۰،۶، ۱۱ ردیف‌های ۱ و ۴، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۲۰ این گزارش و نیز تسویه بدهی به شرکت سوئی رود، تعیین تکلیف دور طرح انتفاعی منظور شده به حساب سرمایه گذاری دولت، پیگیری جهت اخذ عوارض متقابل از کامیون‌های کشور افغانستان و همچنین ارائه گزارش اقدامات انجام شده نسبت به تکالیف مجمع عمومی در مقاطع زمانی ۳ ماهه به نتیجه نرسیده است.

‌اسناد مالکیت ۲۱۱ باب ساختمان و ۱۸ قطعه زمین عمدتا پاسگاه‌های پلیس راه استان‌های کشور در اختیار سازمان حسابرسی قرار نگرفته و اطلاعات لازم نیز در خصوص حدود و مساحت عرصه و اعیان و پلاک ثبتی زمین‌ها و ساختمان‌های فوق به طور کامل ارائه نشده است.

همچنین انتقال اسناد مالکیت عرصه و اعیان ساختمان‌های انتقالی از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا تاریخ تهیه این گزارش نهایی نشده است؛ مضافا در برخی از موارد اموال سازمان به طور نمونه ساختمان دفتر استان تهران‌ به وزارت راه و شهرسازی (ادارات کل راه و شهرسازی) تحویل شده که تاکنون تعیین تکلیف نشده است، ضمنا ساختمان محل استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران کماکان در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است.

* ابهام در اجاره 3 ساله باغ خیابان فرشته سازمان راهداری

‌مجتمع فرهنگی، آموزشی رفاهی فرشته طی قرارداد منعقده در تاریخ ۱۳۹۵/ ۱۱ / ۴ به مدت ۳ سال با مال الاجاره سالیانه‌ 30000 میلیون ریال که هر سال به میزان 20 درصد نسبت به سال قبل قابل افزایش است در اواخر سال ۱۳۹۵ تحویل مستأجر شده است؛ در این خصوص به منظور اخذ مجوزهای مربوط به کسب و فعالیت مقرر شده است مستاجر حداکثر ۲ ماه از پرداخت اجاره بها معاف شود، اما تا تاریخ این گزارش طبق مشاهدات به عمل آمده مستأجر برخلاف مفاد قرارداد و بدون اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال ایجاد مستحدثات و تغییرات بنیادی و اساسی در ملک استیجاری بوده و تاکنون از آن بهره برداری نکرده و صرفا مبلغ 12500 میلیون ریال به حساب سازمان مورد گزارش واریز کرده است که به مطالبات تعاونی کارکنان در حساب‌ها منظور شده است. 

با توجه به توضیحات فوق، چگونگی اخذ مال الاجاره معوقه و تسویه حساب نهایی با مستاجر با توجه به مستحدثات ایجادی برای این سازمان مشخص نیست، ضمن اینکه هیئت امناء نیز گزارش عملکرد اداری و مالی سالانه خود را به هیئت عامل سازمان ارائه نکرده است. با توجه به موارد فوق، حصول اطمینان از رعایت مفاد ماده ۴۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای این سازمان محرز نشده است.

* عدم ارائه توجیهات لازم به سازمان حسابرسی درباره اجاره کلینیک شهید کلانتری در خیابان سنایی

‌طبق گزارش سازمان حسابرسی و صورت‌های مالی سازمان راهداری در سال منتهی به 29 اسفند 97، در خصوص ساختمان ۵ طبقه واقع در خیابان سنایی تهران که از سنوات قبل در اختیار کلینیک شهید کلانتری قرار داده شده و نیز پرداخت مبلغ ۵٫۲۸۰ میلیون ریال (سال قبل مبلغ ۴٫۷۰۳ میلیون ریال) به کلینیک مزبور طی دو فقره قرارداد، بابت ارائه خدمات پزشکی و پاراکلینیکی به پرسنل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین یک باب ساختمان ۳ طبقه (۶ واحدی) متعلق به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین که حسب دستور استاندار از سنوات قبل بدون اخذ مال الاجاره در اختیار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین قرار گرفته و نیز یک باب ساختمان 3 طبقه (۶ واحدی) که از سنوات قبل در اختیار انجمن‌ها، اتحادیه ها و کانون‌های حمل و نقل مسافربری قرار گرفته، توجیهات لازم به این سازمان ارائه نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول