اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نشست امنیتی کارشناسان بین المللی در ازبکستان

نشستی با حضور کارشناسان خارجی و داخلی در آکادمی نیروهای مسلح ازبکستان با موضوع ستیزه جویی و تهدید امنیت در جهان معاصر برگزار شد.

نشست امنیتی کارشناسان بین المللی در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،کارشناسان خارجی و داخلی در آکادمی نیروهای مسلح ازبکستان در نشست بین المللی به موضوع «مناقشات نظامی معاصر و راه‌های جلوگیری از آنان» گرایش به ستیزه جویی و تهدید امنیت در جهان معاصر را بررسی کردند.

در این نشست نمایندگان سازمان‌های بین المللی مانند سازمان همکاری شانگهای، ناتو، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کارشناسان مرکز آموزش مسائل امنیت اروپا به نام «جرج مارشال» و موسسات بزرگ خارجی آمریکا، روسیه، چین، آلمان، انگلستان، لهستان، هند، ایتالیا، کره جنوبی، پاکستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان شرکت کردند.

در این نشست سیاستِ «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان مبنی بر تعمیق همکاری‌های همه جانبه متقابلا سودمند با کشورهای خاورنزدیک و دور در زمینه دفاع و امنیت بررسی شد.

شرکت کنندگان مسائل شکل گیری ستیزه جویی و تهدید امنیت در جهان معاصر را بررسی کردند.

نمایندگان ازبکستان وظایف اولویت‌دار در موضوعات افزایش قدرت جنگی، تحکیم پایه مادی و فنی آنان، تامین آن با تسلیحات مدرن و تکمیل آموزش نظامیان را شرح دادند.

«بهرام جان ساتیب آلدییف» رئیس بخش انستیتوی مطالعات راهبردی و بین مناطقی ازبکستان در این نشست گزارشاتی را مبنی بر تغییرات در امر نظامی ناشی از تاثیر فن آوری‌های اطلاع رسانی و انواع سلاح جدید را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.  

در چارچوب مباحث مجازی کارشناسان خارجی نظامی بر افزایش فعالیت بین المللی نیروهای مسلح ازبکستان با اهداف تبادل تجربیات، دانش و مهارت‌های پیشرفته با موسسات آموزش عالی نظامی و مراکز تحلیلی در تمام جهان تاکید کردند.  

کارشناسان خارجی و داخلی در پایان این نشست چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های نظامی و نظامی- فنی، تشخیص ابعاد جدید و مراسم‌های احتمالی برای شکل گیری برنامه‌های مشترک برای سال 2021 میلادی را تعیین کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول