اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تقسیط و بخشش جریمه۲برابری موتورسیکلت‌های رسوبی تا ۱۷ دی

رئیس پلیس راهور ناجا از تقسیط ‌و بخشش دوبرابری جرایم درطرح دوماهه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خبرداد.

تقسیط و بخشش جریمه۲برابری موتورسیکلت‌های رسوبی تا ۱۷ دی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین دلایل توقیف موتورسیکلت ها اظهار داشت: ارتکاب تخلفات راهنمایی، انتظامی و دستور قضایی مهمترین مواردی بوده که منجر به توقیف ۸۳۷ هزار دستگاه ‌‌موتورسیکلت در ۳۲ استان شده است.

وی با بیان این مطلب که پلیس راهور برای ترخیص این موتورسیکلت ها تسهیلاتی درنظر گرفته است، گفت: بر این اساس تمامی موتورسیکلت ها به شرط آنکه دارای دستور قضایی نباشند می توانند از پارکینگ ها ترخیص شوند.

هادیان فر با بیان اینکه موتورسیکلت‌های رسوبی شامل موتورسیکلت‌هایی هستند که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف و در پارکینگ ها انباشت شده اند، گفت: مالکان یا متصرفان این موتورسیکلت‌ها برای ترخیص باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و مدارکی که از آنان خواسته شده را برای ترخیص ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پس از ارائه مدارک و راستی آزمایی اقدامات لازم برای ترخیص موتورسیکلت آغاز خواهد شد گفت: با وجود آنکه در سال ۹۹ هستیم اما تاکید کردیم که ترخیص با نرخ های مصوب سال ۹۴ انجام شود یعنی برابر مصوبه ای که هیات وزیران برای قیمت هر شبانه روز توقیف وسایل نقلیه در پارکینگ لحاظ کرده بود؛ بر این اساس بیشترین میزان به ازای هر شبانه روز توقیف مربوط به تهران با بهای ۷۲۰ تومان و کمترین آن با بهای روزانه ۱۸۰ تومان است.

سردار هادیانفر اعلام کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، جریمه دو برابری موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی یعنی جریمه دیرکرد بخشیده شده و مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها تنها باید اصل جریمه را پرداخت کنند.

وی گفت: افراد می توانند برای ترخیص موتورسیکلت ها از شیوه پرداخت اقساطی نیز استفاده کنند به شرط آنکه کل مبلغ جریمه را در طول یک سال پرداخت کنند؛ همچنین مقرر شد ساعت کار دفاتر پلیس+۱۰ از ۱۴ به ۱۶ افزایش یابد و پارکینگ ها نیز ملزم شدند تا آخرین فرد مراجعه کننده در ساعات کاری را پذیرش کرده و به آنان ارائه خدمات کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: اگر طی دو ماه موتورسیکلت های رسوبی ترخیص نشوند این موتورها به منزله موتورهای بلاصاحب منظور و فروخته خواهند شد و طی شش ماه مبلغ آن قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت المال هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول