اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره با ظرفیت 6340 مترمکعب در شبانه‌روز‌

معاون مهندسی و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان کردستان از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره با ظرفیت 6340 مترمکعب در شبانه‌روز خبر داد.

اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره با ظرفیت 6340 مترمکعب در شبانه‌روز‌

جمشید زرین امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دیواندره با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با ظرفیت 6340 مترمکعب در شبانه روز در حال اجراست، افزود: پروژه یاد  شده با جمعیت 42 هزار نفری اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در جهان کنونی موضوع دفع فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زیست محیطی مطرح است، به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت همواره تأکید می‌کند که لوله کشی آب شهری هنگامی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در کنار آن شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب نیز وجود داشته باشد.

معاون مهندسی و توسعه فاضلاب شرکت آبفا کردستان اعلام کرد: در همین راستا ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار است و در استان کردستان نیز یکی از این پروژه‌ها ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره است که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زرین بیان کرد: در طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب دیواندره تاکنون 55 میلیارد ریال هزینه شده و تا تکمیل طرح به 335 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

وی اضافه کرد: فرآیند تصفیه در این تصفیه خانه هوادهی گسترده با حذف نیتروژن است؛ ظرفیت تصفیه فاضلاب در آن 6340 مترمکعب در شبانه‌روز و برای جمعیت 42 هزاری نفری شهر دیواندره ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 170 هزار نفر معادل 96 درصد جمعیت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند؛ در حال حاضر 8 تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه مجموع 220 هزار مترمکعب در سال در کردستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول