اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توضیحات فرماندار ماهنشان به یک خبر و پاسخ فارس

انتشار گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «اینجا فردوی دیگر ایران است» موجب شد تا فرماندار شهرستان ماهنشان نسبت به این گزارش واکنش نشان دهد.

توضیحات فرماندار ماهنشان به یک خبر و پاسخ فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محرویت‌زدایی و رسیدگی به وضعیت مناطق روستایی یکی از اولویت‌های انقلاب اسلامی در چهل سال پس از انقلاب است و در این زمینه اقدامات و کارهای خوبی در کشور انجام شده است هر چند کافی نبوده است.

افزایش ارائه خدمات به مناطق روستایی به عنوان مرکز اصلی تولید یکی از برنامه‌هایی است که دولت باید اجرایی کند، خبرگزاری فارس گزارشی از مشکلات یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان منتشر کرد که موجب واکنش برخی مسؤولان در این شهرستان شد.

در بخشی از این گزارش خبرنگار فارس با اشاره به وعده فرماندار شهرستان برای جابه‌جایی تیرهای برق این شهرستان از عدم تحقق این درخواست مردم خبر می‌دهد که در این زمینه فرماندار شهرستان ماهنشان به جای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی به فرافکنی پرداخته و اطلاع‌رسانی خبرنگار خبرگزاری فارس را متهم به انتشار اخبار نادرست و تشویش اذهان عمومی کرده است، در متن این توضیحات به نقل از فرماندار ماهنشان آمده است:

همانگونه که مستحضرید هفتمین یادواره شهدا به همراه مراسم رونمایی از تمبر شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس در تاریخ سوم مهرماه 1339 در روستای بلندپرچین از توابع یخش انگوران این شهرستان توسط سپاه ناحیه ماهنشان برگزار گردید و اینجانب نیز به عنوان مهمان در مراسم مذکور حاضر بوده و در پایان مراسم در حین صحبت‌های دوستانه و گفت‌وگو با تعدادی از اهالی روستا و در پاسخ به سؤال ایشان در خصوص خدمات ارائه شده، اقدام به تبیین و تشریح برخی از خدمات ارائه شده توسط نظام جمهوری اسلامی و دولت به روستای مذکور نمودم و فردی به هویت آقای رسولی مسؤول خبرگزاری فارس که در این جمع حضور داشت، بدون انجام مصاحبه رسمی با اینجانب و بدون رعایت اصل امانتداری، اقدام به درج اخبار ناثواب، ناقص و سیاه نمایی در خصوص موارد مطرح شده در فضای مجازی نموده و اخبار منتشره در برخی از شبکه‌های اجتماعی فعال در سطح شهرستان نیز در حال باز نشر می‌باشد؛ این در حالی است که اکثر روستاهای شهرستان که «بلند پرچین» نیز از آن جمله می‌باشد، به برکت نظام جمهوری اسلامی از امکانات و خدمات عمرانی همچون راه آسفالت، آب شرب، برق، گاز، مدرسه و... برخوردار شده است، لیکن برخی از افراد خواسته یا ناخواسته با انتشار مطالب نادرستی اینچنینی اقدام به ایجاد فضای بدبینی و بی‌اهمیت جلوه دادن خدمات دولت و نظام و القای ناامیدی در فضای روانی جامعه نموده که با توجه به شرایط کنونی کشور و فرصت طلبی دشمنان نظام برای سوء استفاده از هر فرصتی برای ایجاد نا‌آرامی و ناکارآمد جلوه دادن نظام، این رفتار‌ها مصداق (آب به آسیاب دشمن ریختن) و ارائه خوراک خبری به رسانه‌های معاند می‌باشد که ضرورت ورود دستگاه‌های متولی به موضوع به منظور پیشگیری از انتشار اخبار نادرست و تشدید نارضایتی‌ها، ارائه تذکرات و آموزش لازم به خبرنگاران مبنی بر رعایت اصل امانتداری و پرهیز از تفسیر به رای نمودن اخبار و ... وجود دارد.

شایان ذکر است بخشی از خدمات انجام شده در روستای مذکور طی دوسال اخیر به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی (که البته در مراسم مذکور نیز به طور کامل برای اهالی ذکر گردید، لیکن خبرنگار اشاره شده اقدام به دخل و تصرف و انتشار تنها بخشی از مطالب ارائه شده نمود) به شرح ذیل برای بهره‌برداری لازم ارسال می‌گردد:

-پرداخت 14 فقره تسهیلات مقاوم سازی از ابتدای طرح تاکنون به میزان 274 میلیون تومان

-اجرای فاز اول طرح هادی و آسفالت معابر روستا به متراژ 2 هزار و 200 متر مربع با مشارکت دهیاری و تخصیص اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان که 70میلیون تومان سهم بنیاد مسکن و 70 میلیون از سهم دهیاری بوده است.

جا به جایی تیرهای برق، توسعه شبکه مشترکین روستایی و تبدیل کابل برق روستا به کابل‌های خود نگهدار با اختصاص مبلغ 290 میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت برق.

احداث مدرسه 2 کلاسه روستای بلندپرچین با مشارکت بنیاد برکت با اعتباری بالغ بر 840 میلیون تومان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

پاسخ فارس به توضیحات فرماندار ماهنشان

خبرگزاری فارس در استان زنجان در گزارش مذکور خود ضمن اصل رعایت انصاف و امانت‌داری به باز نشر برنامه یادواره شهدا و صحبت‌های مطروحه در این مراسم کرده است و در زمینه طرح مشکلات موجود در این روستا ضمن رعایت اصول خبری موضوعات و مشکلات را در گفت‌و‌گو با دهیار و عضو شورای اسلامی روستا جویا شده و صحبت‌های مذکور بدون دخل و تصرفی مطرح شده است، خبرنگار خبرگزاری فارس در راستای بررسی مشکلات روستای مذکور گفت‌و‌گویی مجدد با دهیار روستای بلندپرچین شهرستان ماهنشان انجام داد و وی در گفت‌و‌گویی با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال هیچ وام مقاوم‌سازی مسکنی برای اهالی پرداخت نشده است.

محمدحسن رضایی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های طرح هادی تفاهم‌نامه منعقد شده است، گفت:‌ اجرای آسفالت معابر روستا به متراژ 2 هزار و 200 متر مربع اجرایی شده است.

وی با اشاره به وعده‌های داده شده برای برق رسانی به مزار شهدا که عملی نشده است، بیان کرد: تغییر کابل برق روستا به کابل‌های خود نگهدار انجام شده، اما جابه‌جایی تیرهای برق اتفاق نیفتاده و همچنان در این زمینه مشکل وجود دارد.

دهیار روستای بلندپرچین شهرستان ماهنشان افزود: کار ساخت مدرسه دو کلاسه این روستا  نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

به هر حال خبرگزاری فارس در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود در راستای انعکاس مشکلات مردم و به ویژه روستاییان که دسترسی درستی هم به وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها ندارد را وظیفه خود می‌داند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

البته مسؤولان و مدیران نیز باید خود را خادم مردم بدانند و در راستای حل مشکلات مردم و به ویژه روستاییان از هیچ تلاشی دریغ نکنند و در این زمینه منت گذاشتن بر مردم به خاطر کارهای سطحی و نکرده را کنار بگذارند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول