اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رمانی درباره حضرت زینب(س) که از ۸ سال پیش در نوبت انتشار است

مژگان شیخی می گوید: «بانوی قصه من» عنوان رمانی است که به جوانب شخصیت حضرت زینب(س) می‌پردازد و برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، اما ۸ سال در نوبت چاپ مانده است.

رمانی درباره حضرت زینب(س) که از ۸ سال پیش در نوبت انتشار است

مژگان شیخی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره کتابی که سال‌های پیش با محوریت حضرت زینب (س) نوشته و آن را تحویل سوره مهر داده اظهار داشت: «بانوی قصه من» عنوان رمانی است که با محوریت پرداختن به جوانب شخصیت حضرت زینب(س) برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.

وی افزود: این کتاب را حدود ۸ سال پیش به انتشارات سوره مهر سپردم و سعی کردم اثری متفاوت با کتاب‌های منتشر شده درباره شخصیت این بانوی تاثیرگذار در اسلام باشد.

به گفته این مولف، برای تالیف این اثر منابع موثق و معتبر از جمله، زندگی حضرت فاطمه و دختران آن حضرت(س)، زینب بانوی قهرمان کربلا، زندگی امام حسین(ع)، زندگی امیرالمونین(ع)، منتهی الامال و ناسخ التواریخ را بررسی و از مطالب‌ آنها بهره برده است.

شیخی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کتاب با زاویه دید اول شخص روایت می‌شود، گفت: در کتاب از چهره‌هایی چون صفیه دایه حضرت، فضه همسایه حضرت، آسیه شاگرد ایشان، عون فرزند حضرت و حضرت رباب و سکینه سلام الله علیها مطالبی بیان می‌شود و در کنار آن از یزید، شمر و هند جگرخوار هم شاهد طرح مواردی هستیم.

این نویسنده همچنین با تاکید بر اینکه باید در آثار مختلف ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) بیان شود، گفت: اغلب آثار با محوریت کربلا و نقش ایشان در آن مقطع هستند؛ در حالی که ایشان ابعاد گوناگونی دارند که موجب شد به این مرحله برسند و در کربلا تاثیرگذار باشند. بنابراین باید به وجوه مختلف پرداخت. از این رو من هم سعی کردم از دید افراد مختلف به حالت داستانی شخصیت ایشان را مطرح کنم.

وی در پایان اضافه کرد: این رمان با بیش از ۱۰۰ صفحه منتشر خواهد شد.

مژگان شیخی هم در زمینه ادبیات کودکان و هم ادبیات بزرگسالان فعالیت داشته و تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان از کتاب‌هایش به چاپ رسیده است که برخی از آنها در حال تهیه برای فیلم‌های سینمایی است. او از سال ۶۳ نوشتن را با داستان «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها» آغاز کرد.

آثار او در زمینه ادبیات کودک شامل «زندگی حضرت یوسف»، «تابستان و غاز سفید»، «دستی برای دوستی» و «گلی در سرزمین زمستان‌ها» و در زمینه ادبیات بزرگسالان «لیلی و مجنون»، «شنبه‌ای که نیامد» و «پنجمین زن» است.

وی همچنین به عنوان برگزیده بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی برای تالیف کتاب «۳۰ قصه، ۳۰ شب» در سال ۸۷ انتخاب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول